دیرین‌شناسان بقایای مربوط به بزرگ‌ترین موجود کره‌ی‌ زمین را که درخشکی زندگی می‌کرده، کشف کردند

یک‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
براساس گزارشی که در بی‌بی‌سی منتشر شده است، دیرینه‌شناسان در آرژانتین فسیل‌هایی را با قدمت 95 تا 100 میلیون سال از زیر خاک بیرون کشیده‌اند که به اعتقاد آن‌ها متعلق به بزرگ‌ترین دایناسوری است که در روی خشکی زندگی کرده است.
تبلیغات

براساس آمارهای منتشر شده از سنجش طول این فسیل‌های کهن و ماقبل تاریخ، دایناسور مورد نظر دارای طولی به درازای 39 متر و قدی 20 متری بوده است. همچنین وزن این هیولا چیزی در حدود 85 تن تخمین زده شده است. شاید مقایسه‌ی وزن آن با حیواناتی که هم‌اکنون روی کره‌ی خاکی در حال ادامه‌ی حیات هستند درک درستی از وزن تقریبی این موجود در اختیارمان قرار دهد. دایناسور مورد نظر دارای وزنی برابر با 15 فیل آفریقایی است.

کشف بقایای این موجود گمانه‌زنی‌ها و یافته‌های پیشین را در مورد بزرگ‌ترین موجود روی کره‌ی زمین که در خشکی زندگی می‌کرده، باطل کرده است. از این‌رو می‌توان دایناسور مورد نظر را به‌عنوان بزرگ‌ترین موجودی که در خشکی زندگی کرده است، عنوان کرد.

'Biggest dinosaur ever' discovered in Argentina https://www.bbc.co.uk/news/science-environment-27441156 pic.twitter.com/WzhS5MobYv— BBC News (World) (@BBCWorld) May 17, 2014

براساس یافته‌های تیم اکتشاف که توسط لوئیس‌کاربالیدو و دیِگو‌پُل رهبری می‌شود، بقایای یافته شده مربوط به گروهی از دایناسورهای گیاه‌خوار است که با نام Titanosaur شناخته می‌شوند. با توجه به تخمین قدمت آن می‌توان زمان حیات این موجود عظیم‌الجثه را در دوره‌ی Cretaceous عنوان کرد.

هنوز نام خاصی برای این دایناسور انتخاب نشده است، اما براساس گفته‌های دیرین‌شناسان، نامی با توجه به اهمیت و جثه‌ی این موجود و همچنین محل کشف بقایا انتخاب خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات