سرفیس پرو 3 در سایز 12 اینچ در کنار سرفیس مینی معرفی می‌شود

شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۷
مطالعه 2 دقیقه
پیش‌تر در زومیت خواندید که مایکروسافت، رویداد ویژه‌ای مرتبط با سرفیس را برای ۸ خردادماه برنامه ریزی‌ کرده است. شایعات به معرفی سرفیس مینی در این کنفرانس، اشاره داشتند اما حالا گفته می‌شود که علاوه بر سرفیس مینی نسل جدید تبلت‌های مایکروسافت با نام Surface 3 نیز رونمایی خواهند شد.
تبلیغات

مایکروسافت تبلت‌های سرفیس را برای رقابت با آیپد راهی بازار کرد، اما برنامه ریزی این شرکت آنطور که باید و شاید درست از آب در نیامد و تبلت‌های ویندوزی این شرکت خیلی مورد استقبال کاربران قرار نگرفتند. البته این موضوع باعث نشده است که مایکروسافت از توسعه و عرضه تبلت‌های سرفیس دست بکشد و همچنان به ارتقاء و بهبود این تبلت‌ها ادامه می‌دهد.

از مدت‌ها قبل شایعه شده بود که مایکروسافت قصد دارد تبلت ۷ یا ۸ اینچی از خانواده سرفیس را تولید کند تا وارد رقابت با محصولاتی همچون آیپد مینی یا نکسوس ۷ شود. تازه‌ترین اطلاعات فاش شده در این باره به سایز ۷.۵ اینچ برای سرفیس مینی اشاره دارند. گفته می‌شود این تبلت به سیستم‌عامل ویندوز RT و پردازنده ساخت کوالکام که احتمالا Snapdragon 801 خواهد بود، تجهیز می‌شود.

اما محصول دیگری که کمتر در مورد آن شنیده‌ایم یک تبلت ۱۲.۲ اینچی از خانواده سرفیس مایکروسافت است که به پردازنده Haswell اینتل مجهز شده و از این رو قادر به اجرای نسخه کامل ویندوز ۸ خواهد بود.

علاوه بر تبلت ۱۲ اینچی مایکروسافت شایعات مختلفی مبنی بر عرضه یک تبلت ۱۳ اینچ از خانواده گلکسی سامسونگ و یک آیپد در همین سایز نیز به گوش می‌رسد. این بدین معنا است که احتمالا امسال اکثر تولیدکنندگان تبلت‌ها تلاش خواهند کرد تا سایز تبلت‌ها را به لپ‌تاپ‌ها نزدیک‌تر کنند.

نظر شما در باره‌ی تبلت‌های بزرگ‌تر از ۱۰ اینچی چیست؟ آیا این تبلت‌ها می‌توانند جای لپ‌تاپ‌ها را پر کنند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات