اوضاع نینتندو هر روز بدتر از دیروز: شکایت پتنتی تمام عیار علیه Wii و Wii U

جمعه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی ژاپنی نینتندو اصلاً سال خوبی را سپری نمی‌کند. چندی پیش گزارش مالی سالانه این کمپانی منتشر شد و به وضوح نشان داد که اوضاع این کمپانی به هیچ وجه خوب نیست. حال، اوضاع از این بدتر نیز خواهد شد؛ چرا که کمپانی هلندی و صاحب نام فیلیپس، یک شکایت‌نامه‌ی بلند بالا را علیه نینتندو تنظیم و تقدیم دادگاه کرده است.
تبلیغات

این شکایت که مربوط به نقض پتنت‌هایی از فیلیپس است که به طور کلی اکثر محصولات معروف نینتندو شامل کنترلر بازی Wii Remote Plus، کنسول بازی Wii U، Wii U GamePad و Wii Mini را دربر می‌گیرد.

خبر بد برای ژاپنی‌ها این است که فیلیپس خواستار توقف کامل فروش محصولات مذکور است؛ همان محصولاتی که سود اندک نینتندو از قبال فروش آن‌ها به دست می‌آید. چنانچه این اتفاق بیفتد و فیلیپس به خواسته‌ی خویش دست یابد، به طور قطع باید گفت که دیگر جانی در پیکره‌ی ناتوان نینتندو باقی نخواهد ماند.

نینتندو تاکنون هیچ بیانیه و دادخواستی را در این مورد تنظیم و منتشر نکرده است. در عوض، فیلیپس در دادخواست خود به طور کامل موارد قانونی را ذکر و تمامی اسناد و مدارکی که نشان دهنده نقض پتنت‌های این کمپانی است را پیوست کرده است.

فیلیپس ادعا کرده که نینتندو عامداً اقدام به نقض پتنت‌های این کمپانی نموده است؛ زیرا سران فیلیپس در سال 2011 رسماً به مقامات کمپانی ژاپنی در مورد نقض این پتنت‌ها هشدار داده بودند؛ اما نینتندو بدون توجه به این هشدارها، همچنان به انجام کار خود ادامه داده است.

مضاف بر این که نینتندو با استفاده از این پتنت‌ها اقدام به تولید محصولات خود نموده، این کمپانی با ساخت، استفاده، فروش، پیشنهاد فروش و صدور محصولات مجازی تعاملی خود در داخل خاک ایالات متحده، چند قدم بیشتر از نقض پتنت‌های فیلیپس برداشته و باعث خشم بیش از حد هلندی‌ها شده است.

در همین راستا، فیلیپس یک دادخواست جداگانه را تقدیم دادگاه ایالتی آمریکا واقع در Delaware نموده است. این دادگاه مخوف، محل محاکمه‌ی بسیاری از کمپانی‌های صاحب نام جهان در زمینه تخلفات مالیاتی در آمریکا است.

فیلیپس در نخستین اقدام خود از هیئت منصفه این دادگاه خواسته تا در گام نخست به صورت آزمایشی فروش کنسول‌های بازی این کمپانی در داخل آمریکا را ممنوع اعلام کرده و نینتندو نیز باید فروش این محصولات را در آن کشور متوقف نماید. البته تنها کسی که در این میان می‌تواند مانع انجام این کار شود خود نینتندو است که باید در جایی خارج از دادگاه، فیلیپس را مجاب به عقب‌نشینی از شکایت همه جانبه خود نماید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات