با دوربین جیبی RX100 III سونی ملاقات کنید: سنسور ۲۰.۱ مگاپیکسل و لنز ۲۴-۷۰ میلی‌متر با f/1.8

جمعه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
سونی علاوه بر دوربین بدون آیینه‌ی فول‌فریم Alpha A7s یک دوربین Point-and-Shoot جدید را با نام Cyber-Shot RX100 III معرفی کرده است. این دوربین که جایگزین RX100 سال ۲۰۱۲ است، برای هر کاربری که قصد داشته باشد یک دوربین کوچک و کارآمد را همیشه همراه داشته باشد، مناسب است.
تبلیغات

هرچند با توجه به محبوبیت تلفن‌های هوشمند و افزایش کیفیت دوربین این محصولات، روز به روز از تعداد مشتریان دوربین‌های جیبی کاسته می‌شود، اما با این حال هنوز بسیاری از کاربران، دوربین‌های Point-and-Shoot را ترجیح می‌دهند. حتی برخی از حرفه‌ای‌ها که از دوربین‌های DSLR استفاده می‌کند، معمولا یک دوربین جیبی نیز همراه دارند تا به عنوان پشتیبان یا برای استفاده در مواقعی که امکان حمل دوربین DSLR وجود ندارد، استفاده نمایند.

sonyrx100m3

دوربین RX100 III سونی قابلیت‌های متنوعی را در بدنه باریک و خوش‌ساخت جای داده است. از نظر ظاهری این دوربین بسیار شبیه به نسل قبل خود است. صفحه نمایش LCD در زوایای مختلف تا ۱۸۰ درجه می‌چرخد تا کاربر بتوان از طریق آن به راحتی عکس یا فیلم‌برداری کند و اگر نیاز بود، به تصویر برداری از خود بپردازد.

این دوربین به پردازنده Bionz X سونی مهجز شده که در دوربین جدید این شرکت یعنی Alpha A77 II نیز مورد استفاده قرار گرفته است. RX100 III همچنین از سنسور ۲۰.۱ مگاپیکسل از نوع Exmor R CMOS و لنز زایس بهره می‌برد. این لنز ۲۴-۷۰ میلی‌متری f/1.8 تا f/2.8 را ارایه می‌کند. سونی می‌گوید دوربین RX100 III برای ضبط تصاویر عریض و همچنین ایجاد تصاویر با عمق زیاد و خلق افکت‌های تصویری همچون بوکه، عالی عمل می‌کند.

rx100-iii-side-tilt-illust-1200-1

یکی از مواردی که RX100 III به خوبی قادر به انجام آن است، فیلم‌برداری است. این دوربین جم‌و‌جور به لطف استفاده از پردازنده‌ی تصویری قدرتمندش قادر است تا ویدیو با فرمت XAVC S ضبط کند. به گفته‌ی سونی این فرمت موجب ضبط ویدیو در رزولوشن 1080p با نرخ فریم بالا و حداقل فشرده سازی می‌شود. به عبارت دیگر این قابلیت موجب ضبط ویدیوهای روان و واضح می‌شود.

از دیگر قابلیت‌های دوربین RX100 III سونی می‌توان به پشتیبانی از شبکه‌های Wi-Fi و NFC و همچنین امکان فیلم‌برداری در رزولوشن 4K اشاره کرد.

سونی قیمت ۸۰۰ دلار را برای دوربین Cyber-shot RX100 III در نظر گرفته است که تنها ۵ دلار از RX100 II گران‌تر است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات