نتایج بنچمارک تراشه‌ی تگرا کی‌وان در ابزار منتسب به انویدیا شیلد ۲ منتشر شد

پنج‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۹
مطالعه 2 دقیقه
همانطور که می‌دانید ساعاتی پیش شیائومی تبلت خود را تراشه‌ی قدرتمند تگرا کی‌وان انویدیا معرفی کرد. اما بنچمارک‌های دیگری از یک ابزار که گمانه‌ها حکایت از تعلق آن به انویدیا شیلد ۲ دارند، منتشر شده است که این تراشه را در کنار یک حافظه‌ی رم ۴ گیگابایتی نمایش می‌دهد.
تبلیغات

همانطور که می‌دانید انویدیا در جریان نمایشگاه CES 2014 از دونسخه‌ی 64 بیتی و 32 بیتی تگرا کی‌وان پرده برداشت. اما با توجه به حافظه‌ی رم رویت شده در این بنچمارک‌ها می‌توان استفاده از تراشه‌ی ۶۴ بیتی تگرا کی‌وان را به‌دلیل آدرس دهی حافظه‌ی رم ۴ گیگابایتی قطعی‌تر عنوان کرد. به‌هر حال نتایج منتشر شده نشان از ظهور فرمانده‌ی جدیدی در دنیای تراشه‌ها دارد.

در جریان برگزاری کنفرانس و معرفی این تراشه‌ها، به‌کرات به قابلیت پردازش موازی پردازنده‌ی گرافیکی این تراشه‌ها اشاره کرد، بطوریکه این کمپانی حتی ادعایی مبنی بر غلبه‌ی این تراشه بر قدرت پردازشی ایکس‌باکس 360 و پلی‌استیشن 3 را با مصرف بسیار کمتر انرژی مطرح ساخت. لازم به ذکر است که این تراشه از پردازنده‌ی گرافیکی ۱۹۲ هسته‌ای مبتنی بر معماری کِپلر بهره می‌برد و انویدیا نیز تاکید خیلی زیادی روی این نکته دارد. به نظر می‌رسد انویدیا راه‌حلی برای دما و همچنین مصرف انرژی کی‌وان یافته و به‌نظر می‌رسد این تراشه در مقایسه با تگرا ۴ با موفقیت بیشتری همراه شده و در دل گجت‌های بیشتری جای خواهد گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات