آیا امکان استفاده از دو پنجره‌ی همزمان در iOS 8 تعبیه خواهد شد؟

چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
یکی از نقاط قوت گلکسی‌نوت‌های 10 اینچی سامسونگ در مقایسه با آیپد‌های کمپانی اپل، امکان مشاهده‌ی دو پنجره‌ی همزمان و بکارگیری آن در آن واحد است. هرچند این امکان با استفاده از یک ترفند برای نسخه‌‌های جیل‌بریک شده امکان‌پذیر است، اما به نظر می‌رسد کوپرتینویی‌ها در iOS 8 این قابلیت را بصورت پیش‌فرض در سیستم‌عامل خود خواهند گنجاند.
تبلیغات

در حال حاضر کاربران سیستم‌عامل اپل علی‌رغم بهره‌گیری از امکان مالتی‌تسکینگ تنها قادرند تا یک پنجره‌ را در زمان کار بصورت همزمان مشاهده کنند. اما درصورتی که نسخه‌ی جدید از چنین امکانی برخوردار باشد، در اینصورت کاربران نسخه‌های پیشین نیز می‌توانند با برزورسانی به iOS 8 از این قابلیت استفاده کنند.

این ویژگی تبلت‌های اپل امکان نو و جدیدی در دنیای تبلت‌ها نخواهد بود، چراکه پیش از این شاهد استفاده از آن در تبلت‌های سامسونگ و سرفیس‌های مایکروسافت بوده‌ایم. حتی در برخی از تبلیغات مایکروسافت شاهد به سخره گرفتن این نوع از چند وظیفگی بودیم که اپل در سیستم‌عامل خود به کار گرفته بود.

تیزر تبلیغاتی سرفیس و تاکید بر برتری سرفیس بر آیپد در مالتی تسکینگ

براساس شنیده‌ها ویژگی تقسیم صفحه‌ی نمایش در آیپدهای 9.7 اینچی و در حالت LandScape قابل استفاده خواهد شد. از جمله‌ی قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدیدی که در iOS 8 شاهد آن خواهیم بود، اپلیکیشن جدید Healthbook است که برای ذخیره‌ی اطلاعات مربوط به سلامتی و ارتباط با ساعت‌هوشمند اپل است.

لینک دانلود ویدئو

احتمالاً کمتر از یک ماه دیگر و در جریان برگزاری WWDC 2014 شاهد معرفی iOS 8 خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات