سونی برنامه‌ی تولید تلویزیون‌های OLED خود را به حالت تعلیق در می‌آورد

سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۵
مطالعه 1 دقیقه
به نظر می‌رسد کلیه‌ی تلاش‌های سونی در این زمینه بطور کامل به در بسته خورده و در آستانه‌ی توقف است.
تبلیغات

رسانه ژاپنی نیکی گزارش می‌کند که سونی، توسعه‌ی تلویزیون‌های خانواده‌ی OLED خود را متوقف کرده و تمرکز و تلاش خود را بر روی پروژه‌های دیگر معطوف نموده است. بنا بر گفته‌ی یک روزنامه‌ی ژاپنی این کمپانی محصولات الکترونیک آینده‌ای در توسعه‌ی تلویزیون‌های OLED به منظور دستیابی به سرعت بیشتر و کنتراست بالاتر در نمایشگرهای این خانواده ندیده و ترجیح می‌دهد LCDهای 4K خود را که در مقایسه با دستگاه‌های معادل کمپانی‌های رقیب، نظیر سامسونگ فروش بسیار موفقی دارند مورد توجه بیشتر قرار دهد.

ارزش اصلی استفاده از تکنولوژی OLED در تلویزیون‌ها و دیگر نمایشگرها، به بازتولید رنگ‌ها برمی‌گردد. تکنولوژی OLED برای استفاده در پنل‌های بزرگ و با قیمت مقرون به‌صرفه برای تولید انبوه به سال‌ها توسعه نیاز داشته است. با وجود اینکه چنین توسعه‌ای تا حدود زیادی حاصل شده، دستگاه‌های OLED همچنان حدود سه تا چهار برابر گران‌تر از تکنولوژی‌های مشابه نظیر پلاسما هستند.

سونی تا کنون در این خصوص اطلاعیه‌ی رسمی منتشر نکرده و همچنان باید منتظر جزئیات بیشتر در این خصوص باشیم. در هر صورت مایه‌ی تعجب نخواهد بود اگر سونی به کلی برنامه‌های OLED TV خود را به حالت تعلیق درآورد. سونی از مدتی پیش متوقف کردن فعالیت‌هایی که سودآوری مناسبی برای کمپانی ندارند را آغاز نموده که یکی از قابل توجه‌ترین موارد آن فروش وایو و رها کردن خط تولید سیستم‌های PC بوده است.

در حالتی که امیدهایی در خصوص سودآور شدن گروه تلویزیون سونی برای اولین بار پس از یک دهه فعالیت وجود داشته باشد احتمالا حذف نمودن هر پروژه‌ای که باعث مصرف شدن بدون بازگشت پول شود، فارغ از اینکه تا چه میزان جالب توجه و چشمگیر باشد منطقی به نظر می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات