بروزرسانی جدید گلکسی اس 5: دقت بیشتر برای سنسور اثرانگشت و سرعت بیشتر برای دوربین و گالری دستگاه

سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۸
مطالعه 2 دقیقه
پرچمدار و گل سرسبد محصولات سامسونگ یعنی Galaxy S5 اولین گوشی هوشمند این شرکت بود که سنسور تشخیص اثر انگشت را ارائه کرد. با وجود اینکه Galaxy S5 اولین دستگاه مجهز شده به این ویژگی نیست اما تنها گوشی هوشمندی است که سیستم تعیین دسترسی PayPal's FIDO را پشتیبانی می‌کند. در هر حال ویژگی تشخیص اثرانگشت گلکسی اس 5 بصورت تصادفی عمل می‌کرد و به نظر می‌رسد سامسونگ با مطلع بودن از مساله یک بروزرسانی نرم‌افزاری را برای نسخه‌ی بین‌المللی این دستگاه (SM-G900F) ارائه نموده که دقت و صحت عملکرد سنسور را بهبود می‌بخشد.
تبلیغات

 این بروزرسانی که برای سفت‌افزار (Firmware) گوشی تحت نام نسخه‌ی G900FXXU1ANE2 ارائه شده تنها به افزایش دقت سنسور اثر انگشت خلاصه نشده و بهبودهایی را برای دوربین و رابط کاربری دستگاه به همراه داشته است که در نتیجه‌ی آن هر دو برنامه‌ی دوربین و گالری دستگاه با سرعت بسیار بهتری باز شده و عمل می‌نمایند. لازم است سرعت تاثیر برانگیز 0.3 ثانیه‌ای فوکوس خودکار دوربین پشتی 16 مگاپیکسلی دستگاه را نیز به این لیست اضافه کنیم که می‌تواند به هنگام استفاده از مزایای ISOCELL گلکسی اس 5 باعث مباهات و تجربه‌ی کاربری بهبود یافته برای دارندگان و طرفداران این گوشی پرچمدار باشد.

بروزرسانی نرم‌افزاری گلکسی اس 5 همچنین در خصوص عملکرد درونی دستگاه نیز دست خالی نیست و چندین اصلاح در بازدهی و عملکرد کلی و همچنین مدیریت بهبودیافته‌ی حافظه‌ی رم را بدنیال دارد. بسیار منطقی به نظر می‌رسد که این بروزرسانی مجموعه‌ای از رفع‌ باگ‌های عادی را نیز در بر داشته باشد. نسخه‌ی G900FXXU1ANE2 اولین بروزرسانی نرم‌افزاری نیست که توسط سامسونگ برای گلکسی اس 5 ارائه شده، اما اولین موردی محسوب می‌شود که این دستگاه در ماه جاری دریافت خواهد کرد.

این بروزرسانی از هر دو شیوه‌ی Over The Air و  برنامه‌ی دسکتاپ Kies سامسونگ قابل دریافت است، اما در جریان باشید که ممکن است Galaxy S5 شما در میان موج اول دستگاه‌های دریافت‌کننده‌ی این بروزرسانی قرار نداشته باشد. در صورتی که تحمل صبر کردن ندارید می‌توانید به لطف SamMobile از این لینک نسبت به دریافت رام و فلش نمودن آن (با مسئولیت خودتان) بر روی دستگاه اقدام کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات