لنوو تبلت ThinkPad 10 را با سیستم‌عامل ویندوز ۸ رونمایی کرد

سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
از زمانی که مایکروسافت سیستم‌عامل ویندوز ۸ را با پشتیبانی کامل از صفحه نمایش‌های لمسی رونمایی کرد، شرکای سخت‌افزاری این شرکت نسبت به طراحی و تولید دو نوع محصول علاقه نشان دادند: لپ‌تاپ‌های هیبریدی و تبلت‌های همه‌کاره. یکی از این محصولات ThinkPad لنوو  است که امروز نسخه جدید آن رونمایی شده است.
تبلیغات

تبلت جدید ThinkPad 10 لنوو از نظر ظاهری تغییری نسبت به نسل قبل آن با نام ThinkPad Tablet 2 نکرده است. تبلت جدید لنوو از صفحه نمایش ۱۰ اینچ، دوربین ۲ مگاپیکسل در جلو و ۸ مگاپیکسل در پشت و طول عمر باتری ۱۰ ساعته بهره می‌برد. اما لنوو این بار از یک پردازنده اتم اینتل و صفحه نمایش بهتر با رزولوشن 1920 در 1200 پیکسل بهره برده است.

thinkpad-10-standard-01-1

همچون نسل قبل، تبلت ThinkPad 10 لنوو نیز از قلم دیجیتال پشتیبانی می‌کند و امکان پشتیبانی از شبکه 4G و همین‌طور سنسور اثرانگشت‌خوان و کارت خوان هوشمند را دارا است.

تبلت جدید لنوو از سیستم‌عامل Windows 8 Pro استفاده می‌کند که به لطف پردازنده ۴ هسته‌ای اتم از سری Bay Trail اینتل و همچنین حافظه ذخیره سازی ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت به نرمی اجرا می‌شود. این تبلت از درگاه microSD جهت افزایش حافظه ذخیره سازی دستگاه نیز پشتیبانی می‌کند.

thinkpad-10-standard-02-1

شروع قیمت تبلت ThinkPad 10 لنوو، ۴۹۹ دلار است و ظاهرا از ماه آینده، روانه بازار جهانی خواهد شد.

لنوو، لوازم جانبی مختلفی را برای تبلت جدید خود در نظر گرفته است. این کمپانی چینی، صفحه کلید ۱۲۹ دلاری را با کلیدهای جزیره‌ای طراحی کرده که در قسمت پایین آن نیز یک تاچ‌پد چندلمسی قرار گرفته است. علاوه بر این، یک صفحه کلید فیزیکی دیگر شبیه به تاچ‌کاور سرفیس مایکروسافت نیز برای ThinkPad 10 طراحی شده که با قیمت ۱۱۹ دلار به فروش خواهد رسید. این صفحه کلید نیز مکان مشخصی برای قرار گیری قلم دیجیتال دارد.

لنوو همچنین یک داک ۱۱۹ دلاری را برای تبلت خود در نظر گرفته است که سه درگاه USB 3.0 را به آن اضافه می‌کند که یکی از آن‌ها همواره فعال است و حتی وقتی تبلت خاموش باشد می‌توان از آن برای شارژ نمودن ابزارهای دیگر استفاده کرد. این داک، خروجی HDMI و جک شبکه اترنت را نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات