4 نرم‌افزار حیاتی مخصوص تایپ کردن در ویندوز

سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۹
مطالعه 5 دقیقه
حتما لازم نیست برای نوشتن، یک نویسنده باشیم. در هر سن و با هر شغلی که باشیم، روزی به تایپ کردن نیاز پیدا خواهیم کرد. برای انجام این کار، علاوه بر رعایت اصول خاص آن، باید از روش‌های آسان بهره ببریم. اپلیکیشن‌هایی برای راحتی کار موجود هستند که استفاده از آنها خالی از لطف نیست. برای آشنایی بیشتر با این اپلیکیشن‌ها، مهمان زومیت باشید.
تبلیغات

اگر به طور مرتب و طولانی تایپ می‌کنید، می‌توانید برای بهتر و راحت تایپ کردن از چند اپلیکیشن خوب در ویندوز استفاده کنید. در ادامه با بهترین اپلیکیشن‌های مخصوص تایپ کردن آشنا می‌شوید.

WordWeb

word tools

به دلیل آسان بودن در نحوه استفاده و وجود راه‌های میانبر، WordWeb یکی از پرکاربردترین و ساده‌ترین دیکشنری‌ها برای استفاده است. شما می‌توانید برای آسان اجرا شدن این اپلیکیشن از یک کلید فوری بهره ببرید. برای مثال می‌توانید از ترکیب دکمه‌های Alt+W و یا از (دکمه وسط ماوس)+Alt استفاده کنید. در صورت نیاز به جستجو در اینترنت، کافی است آن را های‌لایت کنید و از کلید‌های میانبر استفاده کنید تا نتایج جستجو کلمه مورد نظر در دیکشنری نمایان شود.

علاوه بر معنی‌های استخراج شده از این اپلیکیشن، می‌توانید از منابع دیگر همچون مترادف‌ها، متضاد‌ها و هم‌خانواده‌ها استفاده کنید. جالب‌ترین بخش آن، قسمت «Nearest» است که علاوه بر آنچه شما در حال تایپ آن هستید، کلمه‌های مشابه به کلمه شما را نیز به نمایش می‌گذارد. مشاهده کاربردهای مختلف یک لغت و معانی مختلف آن، خالی از لطف نیست.

اپلیکیشن WordWeb را می‌توانید از این لینک دانلود کنید.

Ditto

ditto

زمانی که در حال تایپ یک متن و یا مشغول جابه‌جا کردن کلمه‌ها هستید، ممکن است نیاز به کپی پیست کردن تعدادی زیادی از کلمه‌ها از جایی به جای دیگر باشید.برای ساده شدن انجام این امور، استفاده از Ditto ضروری است. این اپلیکیشن یکی از 3 انتخاب برتر در زمینه مدیریت کلیپ‌بورد برای ویندوز است.

این اپلیکیشن به عنوان یک مدیریت کلیپ‌بورد، تمامی متن‌های کپی شده شما را حفظ می‌کند. اما Ditto به این ویژگی محدود نمی‌شود، بلکه دارای مجموعه‌ای از ویژگی‌های قدرتمند است که بهترین آن ذخیره‌سازی و گروه‌بندی اطلاعات برای استفاده در زمان‌های دلخواه است. بعلاوه، این اپلیکیشن قادر است اطلاعات ذخیره شده را در کامپیوتر‌ها همگام (Sync) کند، در نتیجه می‌توانید از همان اطلاعات، در خانه و محل کار استفاده کنید. یک ویژگی عالی دیگر آن که اکثر اپلیکیشن‌ها از داشتن آن بی‌بهره‌اند، جستجوی قوی آن است که توانایی جستجو در 999 متن ممکن ذخیره شده توسط شما را دارد.

همانند اپلیکیشن WordWeb، استفاده از کلید‌های میانبر برای وارد کردن متن‌های کپی شده بسیار کارآمد است. برای مثال می‌توانید از ترکیب (عدد)+Alt+Ctrl برای بازگرداندن متن کپی شده نسبت به تاخر آن، استفاده نمایید.

اپلیکیشن Ditto را می‌توانید از این لینک دانلود کنید.

TinySpell

tinyspell

اگر از نرم‌افزار‌هایی همچون Microsoft Word یا Word Processors استفاده می‌کنید، حتما متوجه کلمه‌هایی که با غلط املایی تایپ شده و توسط خط قرمز زیر آن متمایز شده، خواهید شد. بهترین راه برای داشتن چنین قابلیتی در اپلیکیشنی که در آن تایپ می‌کنید، نرم‌افزار tinySpell است. این اپلیکیشن، یک برنامه کم حجم است که کلمات را از لحاظ املایی به سرعت بررسی می‌کند.

متاسفانه در این اپلیکیشن گزینه‌ای برای کشیده شدن خط قرمز زیر کلمه غلط موجود نیست. اما به جای آن اگر خطایی از جانب شما رخ دهد، اپلیکیشن با صدای بوق و تغییر رنگ گوشه پایین-سمت راست صفحه به رنگ زرد، شما را آگاه می‌سازد. با شنیدن صدای بوق، دکمه Left-Shift را بزنید تا پیشنهاد‌های جایگزین برای لغت اشتباه که به صورت های‌لایت در بالای پنجره و یا بالای لغت به نمایش در‌می‌آید را مشاهده کنید. در لیست کرکره‌ای نیز، شما می‌توانید پیشنهاداتی را برای جایگزین کردن کلمه پیدا کنید. استفاده از آن آسان و بسیار سریع است. اگرچه لازم به ذکر است که با صدای بوق نیز می‌توانید در همان ابتدا لغت غلط را اصلاح نمایید.

و یک حقیقت جالب: اپلیکیشن tinySpell، نام خود را به عنوان یک کلمه معتبر نمی‌شناسد، پس هر زمان که در حال صحبت با یک نفر راجع به این اپلیکیشن هستید، صدای بوق آن به صدا در‌خواهد آمد. (البته شما می‌توانید این کلمه را به دیکشنری اضافه نمایید.)

اپلیکیشن tinySpell را می‌توانید از این لینک دانلود نمایید.

PhraseExpress

phrase express

برخی از عبارات یا کلمه‌های طولانی وجود دارند که غالبا از آن‌ها استفاده می‌کنید. بهترین شیوه برای صرفه‌جویی در وقت، استفاده از یک ابزار بسط دهنده متن است. مناسب‌ترین برنامه جایگزین‌کننده متن، PhraseExpress است.

برای کاربران حرفه‌ای توصیه می‌شود تا پیش از کار کردن با PhraseExpress، عبارت‌های متداول خود را در آن تنظیم کنند. بسیاری از کاربران این نرم‌افزار، ترجیح می‌دهند زمانی که از تایپ کردن تکه‌ای از یک متن برای دفعات متعدد خسته می‌شوند، از یک میانبر گسترش متن استفاده کنند. برای مثال اگر اغلب نیازمند نوشتن آدرس خود هستید، می‌توانید از یک میانبر مانند «adrs» استفاده کنید تا با تایپ کردن آن، آدرس کامل شما ظاهر گردد. اما برای عبارت‌هایی همانند تشکر کردن یا بیان احساسات چندان نیازی به استفاده از میانبر وجود ندارد. به طور خلاصه می‌توان گفت، باید زمانی از PhraseExpress استفاده کنید که کلمه میانبر برای شما آشنا و استفاده از آن آسان باشد و علتی برای قرار دادن میانبر برای هر عبارتی که از آن غالبا استفاده می‌کنید وجود ندارد.

اپلیکیشن PhraseExpress را می‌توانید از این لینک دانلود نمایید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات