سامسونگ و گوگل قراردادی را با سیسکو به منظور استفاده از گنجینه‌ی پتنتی یکدیگر امضا کردند

دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۸
مطالعه 2 دقیقه
همانطور که پیش‌تر در زومیت خواندید، گوگل و سامسونگ قراردادی را مبنی بر استفاده از گنجینه‌ی پتنتی یکدیگر به امضا رسانده‌اند. هفته‌ی پیش نیز گوگل و سیسکو چنین قراردادی را با یکدیگر به امضا رساندند. برای تکمیل مثلث همکاری، سامسونگ نیز چنین قراردادی را یا سیسکو به امضا رسانده تا امکان استفاده ار پتنت‌های دو طرف قرارداد بدون مشکلی فراهم می‌شود.
تبلیغات

با انعقاد چنین قراردادهایی هر سه کمپانی سامسونگ، گوگل و سیسکو از بسیاری از موارد مربوط به سواستفاده از پتنت‌ها پیشگیری نموده‌اند و به‌جای صرف وقت روی مبارزات پتنتی، تمامی تمرکز خود را روی ابزار‌ها و فناوری‌های آتی قرار خواهند داد. شاید یکی از موراد انعقاد چنین قراردادها و تن دادن به توافقات پتنتی تمرکز بیشتر روی محصولات و فناوری‌های آتی باشد، اما بخش اعظمی از آن مربوط به هزینه‌های گزاف مربوط به پرونده‌های دعاوی و ضربه‌ای است که یک برند بر اثر تحت تعقیب قرار گرفتن بر ساختار خود می‌بیند. از این‌رو عاقلانه‌ترین کار، حصول توافقات اولیه پتنتی با هزینه‌ی بسیار پایین‌تر است که نتیجه‌ی آن عدم درگیری با مسائل مربوط به پتنت‌ها است.

Dan Lang، یکی از مقامات ارشد سیسکو با تایید مثبت بودن چنین روشی، در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

اخیراً و به جهت حساسیت کمپانی‌ها مختلف روی مسئله‌ی سواستفاده از پتنت‌های ثبت شده به نام خود، نوآوری تا حدودی از ابزار‌های توسعه داده شده رخت بربسته است و مهم‌ترین عامل آن را می‌توان ترس کمپانی‌ها از استفاده از فناوری‌های مختلف عنوان کرد. با امضای قرارداد همکاری پتنتی بین سامسونگ و سیسکو، این دو کمپانی جاده‌ی پیشرفت خود را به منظور آزادی در عملکرد طراحان هموارتر از پیش نموده‌اند و می‌توانند بدون داشتن ترس از شکایت کمپانی‌های دیگر، به عرضه‌ی محصولات نوآورانه‌ی خود بپردازند. این موضوع در مورد قرارداد همکاری سیسکو با گوگل نیز صادق است.

یکی از نتایج اینگونه قراردادهای همکاری نشان‌دهنده‌ی لزوم رفتار دوستانه‌ی کمپانی‌ها به جای مراجعه به مراجع قضایی است. این روشی است که برخی کمپانی‌ها همچون سامسونگ آن را روش بهتری برای حیات در دنیای فناوری خوانده‌اند. دکتر سئونگهو آن، یکی از مدیران بلندمرتبه‌ی سامسونگ با مثبت خواندن همکاری‌های اینچنینی، منافع این روش را بیشتر از مبارزه و رقابت برسر پتنت‌ها و ممانعت از استفاده‌ی دیگران خوانده است.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا چنین قراردادهای همکاری باعث تعدیل تعداد مبارزات پتنتی و در نتیجه پایانی بر نزاع‌های پتنتی خواهد بود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات