آئودی با عرضه‌ی R8 LMX، اولین خودروی مجهز به چراغ‌های لیزری را روانه‌ی بازار کرد

یک‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۷
مطالعه 2 دقیقه
این روزها خودروسازان سعی دارند تا خودروهای تولیدی خود را با فناوری‌های روز در هم آمیخته و روانه‌ی بازار سازند؛ چراکه عدم استفاده از این فناوری‌ها در خودروها موجبات دلزدگی و در نتیجه عدم استقبال از محصولات را در بر خواهد داشت. پس از انتشار اخباری در مورد خودروهای هوشمند و تولید تراشه‌های مخصوص خودروها، حال رقابت در ساخت چراغ‌های لیزری در حال رسیدن به اوج است؛ چرا که پس از معرفی بی‌ام‌دبلیو i8 با چراغ‌های لیرزی، آئودی، R8 LMX را با بهره‌گیری از چراغ‌هایی با فناوری لیزر بصورت تجاری روانه بازار کرده است.
تبلیغات

آئودی در R8 LMX که یک نمونه‌ از R8 با تولید محدود است، از فناوری چراغ‌های لیزری در جلوی خودرو بهره گرفته است. یقیناً با عرضه‌ی این محصول به بازار، آئودی اولین خودروسازی خواهد بود که بصورت تجاری از این فناوری در خودروها استفاده خواهد کرد.

بی‌ام‌دبلیو بهمن ماه سال گذشته با معرفی خودروی الکتریکی i8، استفاده از فناوری چراغ‌های لیزری را در این خودرو پیشنهاد داد که بزرگ‌ترین ویژگی آن بهینه‌گی در مصرف انرژی و بهره‌وری بالا است.

براساس ادعای آئودی، استفاده از چراغ‌های لیزری در بی‌ام‌دبلیو i8 به‌عنوان یک گزینه‌ی اضافی در اختیار کاربران خواهد بود و روی نمونه‌های استاندارد این خودرو شاهد تعبیه چراغ‌های لیزری نخواهیم بود؛ حال آنکه R8 LMX بصورت پیش‌فرض به این فناوری مجهز خواهد شد.

آئودی مدعی شده است که چراغ‌های لیزری تعبیه شده در جلوی این خودرو قادرند تا روشنایی دو برابر مدل‌های پیشین R8 را در اختیار راننده قرار دهند. هر ماژول چراغ لیزری دربردارنده‌ی ۴ دیود لیزری است. اشعه‌های ساطع شده، از یک مبدل فسفر عبور داده می‌شوند تا نوری سفید رنگ از چراغ‌ها، راهی محیط بیرون چراغ شود.

با توجه به روشنایی بالای این چراغ‌ها و احتمال ایجاد مزاحمت برای سایرین در اثر تابش شدید نور، آئودی سیستم هوشمندی در نظر گرفته است که بصورت خودکار شدت نور تابیده شده را سنجیده و اعمال می‌کند تا مزاحمتی برای عابرین پیاده و سایر رانندگان ایجاد نشود.

AudiR8Int

آئودی R8 LMX از یک موتور 5.2 لیتری V شکل 10 سیلندر بهره می‌برد که قادر است در عرض ۳.۴ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ثانیه برساند. قدرت 570 اسب‌بخاری این موتور ۱۰ سیلندر از طریق یک گیربکس S ترونیک 7 دنده و با بهره‌گیری از سیستم‌هوشمند چهارچرخ متحرک کواتروی آئودی بین تمامی چرخ‌ها تقسیم می‌شود.

یقیناً چنین خودرویی ارزان نخواهد بود. این خودرو در کشور آلمان با قیمتی برابر 288,916 دلار در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات