با برنامه‌ی Knockr، عملکرد Motion Launch اچ‌تی‌سی وان (M8) را به دستگاه اندرویدی خود بیاورید

یک‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۷
مطالعه 3 دقیقه
گوشی‌هوشمند پرچمدار امسال اچ‌تی‌سی یعنی (HTC One (M8 با همراهی آخرین نسخه‌ی رابط کاربری سنس 6 روانه‌ی بازار شد که به شکل جالبی به «حس ششم» معروف شد (سنس به معنای حس است). جدا از محیط تمیزتر، تخت‌تر و کلیدهای روی صفحه، سنس 6 ژست‌های حرکتی Motion Launch را نیز معرفی کرد که بعنوان یک عملکرد تکمیلی در رابط‌کاربری شناخته می‌شود. آنچه Motion Launch انجام می‌دهد، با وجود نهایت سادگی بسیار مورد استقبال کاربران قرار گرفته است. در ادامه با ما همراه باشید تا برنامه‌ای را برای استفاده از عملکردهای Motion Launch در سایر گوشی‌های هوشمند اندرویدی مجهز به صفحه‌نمایش OLED به شما معرفی کنیم.
تبلیغات

 در این عملکرد می‌توان گوشی را با دو بار ضربه‌زدن بر روی صفحه‌نمایش از حالت خواب خارج کرد؛ از طریق سوایپ در جهت خاصی اپلیکیشن تعیین شده را بصورت مستقیم به اجرا درآورد یا به کمک کلیدهای کنترل صدا دوربین دستگاه را فعال نمود. 

با وجود اینکه ویژگی‌های مذکور بسیار اغوا‌کننده به نظر می‌رسند، اما آنطور که از ظاهر امر پیداست، برای بهره‌بردن از آن‌ها به یک دستگاه HTC One M8 نیاز خواهید داشت که برای دارندگان سایر گوشی‌های اندرویدی نا‌امید‌کننده به نظر می‌رسد. خوشبختانه بار دیگر توسعه‌دهندگان فعال در XDA وارد عمل شده و برنامه‌ی Knockr را ارائه کرده‌اند.  این برنامه که توسط نام کاربری Acela1230 توسعه داده شده، اغلب ویژگی‌های Motion Launch را با فعال و روشن نگاه‌داشتن صفحه‌نمایش، حتی در زمانی که گوشی در حالت قفل و Sleep باشد بر روی دستگاه اندرویدی شما شبیه‌سازی می‌کند.

ممکن است این سؤال در ذهن شما شکل گیرد که آیا چنین برنامه‌ای با این شیوه‌ی عملکرد باعث خالی‌شدن باتری دستگاه نشده و عملاً استفاده ار آن در فعالیت روزمره را بی فایده نمی‌کند؟ پاسخ به این سؤال در حالت عادی مثبت خواهد بود؛ اما در این میان یک نکته وجود دارد و آن این است که برنامه‌ی Knockr تنها با دستگاه‌هایی همخوانی دارد که به یک صفحه‌نمایش OLED مجهز شده‌اند. این اپلیکیشن در حقیقت یک تصویر تمام مشکی را به نمایش می‌گذارد که در عمل صفحه‌نمایش را روشن نگاه داشته و هرگونه ورودی لمسی از سوی کاربر را دریافت خواهد کرد. همانگونه که احتمالاً می‌دانید، مقدار نیروی مصرف‌شده در صفحه‌نمایش‌های OLED هنگام نمایش یک تصویر تمام مشکی تقریباً نزدیک به صفر است؛ چراکه در این حالت پیکسل‌های نمایشگر در حالت خاموش به سر می‌برند.

HTC-One-M8-Motion-Launch-Gesture-2

بنابراین برنامه‌ی Knockr درست همانند آنچه در عملکرد Motion Launch اچ‌تی‌سی وان یا Knock Code ال‌جی شاهد آن هستیم، به شما اجازه می‌دهد که با دو بار تپ کردن بر روی صفحه‌نمایش آن را روشن کنید. شما همچنین قادر خواهید بود نسبت به تعریف یک اپلیکیشن بخصوص برای اجرا هنگام کشیدن دست به جهت‌های بالا، پایین، چپ و راست اقدام کنید که چیزی فراتر از عملکرد موجود در Motion Launch اچ‌تی‌سی است. علاوه بر این، ویژگی دیگری نیز به منظور اجرای سریع اپلیکیشن دوربین دستگاه در Knockr تعبیه شده که همانند شیوه‌ی موجود در HTC One جدید، با چرخاندن گوشی و فشردن کلیدهای تنظیم صدا عمل خواهد کرد.

Knockr همچنین از سنسور مجاورت گوشی شما به منظور اجتناب از باز شدن تصادفی دستگاه در حالتی که برای مثال گوشی را در جیب خود قرار داده‌اید بهره خواهد برد. اپلیکیشن Knockr همچنان در مراحل آزمایشی بوده و برخی کاربران مشکلات بخصوصی را در کار با آن گزارش کرده‌اند. با وجود اینکه Knockr همچنان نیاز به توسعه‌ی بیشتر دارد، اما راهکار بسیار مناسبی برای بهره بردن از قابلیت‌ ژست‌های حرکتی رابط سنس 6 اچ‌تی‌سی بر روی سایر گوشی‌های اندرویدی مجهز به صفحه‌نمایش OLED محسوب می‌شود.

ذکر این مسأله نیز خالی از لطف نخواهد بود که این برنامه که می‌توانید نسبت به دانلود آن از این لینک اقدام نمایید، رایگان بوده و استفاده از آن هزینه‌ای برای شما در بر نخواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات