تماشا کنید: صفحه‌ی نمایش پویای دیزنی، با استفاده از پیکسل‌های متحرک اشکال مختلف را نمایش می‌دهد

یک‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۱
مطالعه 2 دقیقه
مطمئنا با شنیدن کلمه «دیزنی» اولین چیزی که به ذهن هر شخصی می‌رسد، انیمیشن‌ها و شخصیت‌های کارتونی است که توسط این کمپانی تولید شده‌اند. اما این کمپانی اخیراً فعالیت‌های را در حوزه‌ی ساخت داستان‌های نمایشی با استفاده از دات‌ماتریس‌ها (نوعی از تابلوهای روان که هر روز در خیابان‌ها به‌عنوان تابلوهای تبلیغاتی مشاهده می‌کنیم)، به انجام رسانده است.
تبلیغات

محصول جدید دیزنی در قالب پروژه‌ی Display Swarm انجام شده است که یک پروژه‌ی تحقیقاتی برای ساخت نوعی صفحه‌ی نمایش متشکل از نقاط نورانی یا پیکسل‌ها است که بصورت هوشمند جابجا شده و می‌توانند اشکال مورد نیاز را روی میز مخصوص ایجاد کنند.

در واقع هر یک از نقاط نورانی را می‌توان به یک روبات تشبیه کرد که با استفاده از دو چرخ بصورت مغناطیسی روی میز قرار گرفته‌اند. این نقاط نورانی قادرند تا رنگ‌های قرمز، سبز و آبی را نمایش دهد. با استفاده از یک دوربین که محل قرارگیری نقاط نورانی را به اطلاع رایانه‌ی مرکزی این سیستم می‌رساند، با انجام پردازش‌های مربوطه، اشکال لود شده در این رایانه و نرم‌افزار مربوطه نقاط نورانی را روی صفحه‌ی مغناطیسی حرکت داده و در نتیجه شکل‌های مختلف تشکیل می‌شوند.

یکی از چالش‌های این گروه تحقیقاتی بررسی امکان کاهش دادن نقاط نورانی یا روبات‌های کوچک است تا بتوان با تعداد کم اشکال مورد نظر را روی صفحه‌ی نمایش شکل داد. همچنین از دیگر موارد در حال بررسی تسهیل حرکت روبات‌ها بدون برخورد با یکدیگر است. هرچند نمونه‌ی تولید شده در مقایسه‌ی با صفحات نمایش غول‌آسا با کیفیت بالا حرفی برای گفتن ندارد، اما بسیار جالب توجه بوده و هر تماشاگری را مجذوب خود می‌نماید. براساس اطلاعات ارائه شده توسط سازندگان این محصول، یکی از اهداف این پروژه جلب توجه بینندگان است.

در صورتی که یکی از روبات‌ها در جریان نمایش یک شکل از روی صفحه‌ی مربوطه برداشته یا جابجا شود، سایر نقاط با پوشش دادن نقاط خالی، ارگونومی کلی شکل اصلی را تشکیل می‌دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات