تلفن Galaxy S5 Prime به صفحه نمایش ۵.۲ اینچ QHD مجهز می‌شود

شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۸
مطالعه 2 دقیقه
براساس گفته‌های یکی از مهندسین سامسونگ که بر روی پروژه Kids Mode این شرکت کار می‌کند، تلفن Galaxy S5 Prime از یک صفحه نمایش ۵.۲ اینچ با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ بهره خواهد برد. نام مدل این تلفن Galaxy S5 G906 است که در داخل سامسونگ با عنوان KQ از آن یاد می‌شود.
تبلیغات

تلفن Galaxy S5 Prime اولین تلفن هوشمند سامسونگ خواهد بود که به صفحه نمایش QHD مجهز می‌شود. گفته می‌شود سامسونگ برای مقابله با پرچمداران نیمه دوم سال جاری میلادی، نسبت به عرضه نسخه Prime از گلکسی اس ۵ اقدام خواهد کرد. همچنین شایعات به بدنه فلزی در این تلفن اشاره دارند.

در این گزارش  به نسل بعدی فبلت میان رده سامسونگ در سری Galaxy Mega نیز اشاره شده است. نسل بعدی این تلفن با صفحه نمایش ۶ اینچ و رزولوشن ۷۲۰ در ۱۲۸۰ پیکسل وارد بازار خواهد شد. سال گذشته سامسونگ دو تلفن ۵.۸ و ۶.۳ اینچی از گلکسی مگا را وارد بازار کرد و حالا ظاهرا سایز بین این دو نسخه را برای گلکسی مگای امسال برگزیده است. نام مدل گلکسی مگاه ۶ اینچی، G750 خواهد بود.

شواهد نشان می‌دهند که سامسونگ امسال نیز نسخه کوچک‌تر پرچمدار سری گلکسی اس خود را با صفحه نمایش ۴.۵ اینچ و رزولوشن ۷۲۰ در ۱۲۸۰ پیکسل عرضه خواهد کرد، اما این بار این تلفن به جای گلکسی اس ۵ مینی، Galaxy S5 Dx نام گذاری شده است.

وقتی سامسونگ تلفن گلکسی اس ۵ را در کنگره جهانی موبایل بارسلونا رونمایی کرد، برخی از طرفداران کمپانی کره‌ای به دلیل عدم استفاده از صفحه نمایش با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل و بدنه غیرپلاستیکی ناامید شدند و شاید سامسونگ قصد دارد نظر مساعد آن کاربران را نیز به پرچمدار امسال خود جلب کند.

البته میزان استقبال کاربران و فروش گلکسی اس ۵ می‌تواند در تصمیم سامسونگ مبنی بر عرضه گلگسی اس ۵ پرایم تاثیر گذار باشد. امروز در زومیت خواندید که کمپانی کره‌ای موفق به فروش ۱۰ میلیون دستگاه از تلفن گلکسی اس ۵ تنها در طول ۲۵ روز شده است که اگر این میزان فروش در ماه‌های آینده نیز ادامه یابد شاید امسال شاهد نسخه پرایم از این تلفن نباشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات