تماشا کنید: فناوری رنگ جدید نیسان برای جلوگیری از کثیفی خودرو

پنج‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۲
مطالعه 1 دقیقه
در حالیکه برخی از مردم علاقه زیادی به شستن ماشین شخصی خود دارند، بسیاری از افراد ممکن است نتوانند با کثیفی آن کنار بیایند. اما به تازگی شرکت خودروسازی نیسان نوعی از رنگ را توسعه داده است که آب و مواد چرب را به خود جذب نمی‌کند و به این ترتیب اولین خودرو با قابلیت تمیز‌کردن خودکار را تولید نموده است.
تبلیغات

این رنگ که توسط مهندسان شاغل در مرکز فنی نیسان بریتانیا توسعه داده شده است دارای ویژگی hydrophobic (آب‌گریزی) و oleophobic (چربی‌گریزی) است که موجب می شود تا آب و مواد چرب را از خود دفع کند و به این ترتیب مواد کثیف و چربی که به کناره‌های خودرو شما می‌چسبند توسط این رنگ دفع می‌گردند. مهندسان نیسان یک نمونه از این رنگ را که حالا Ultra-Ever Dry نام دارد در بدنه نیسان مدل Note استفاده کردند و به گفته آنها این رنگ تأثیر فوق‌العاده‌ای در دفع باران، برف، اسپری و آب‌های گل‌آلود داشت.

اگرچه استفاده از پوشش‌های oleophobic قبلاً در صنعت گوشی‌های هوشمند رایج شده است و برای مثال آی‌فون از این پوشش ها برای کاهش اثر انگشت روی نمایشگر خود بهره می‌برد، ولی در صنعت خودرو این امر هنوز اقدامی نو محسوب می‌شود. طبق اعلام نیسان این شرکت هنوز برنامه‌ای برای استفاده از این رنگ بطور پیش‌فرض در محصولاتش ندارد؛ ولی در نظر دارد آن را به صورت یک ویژگی قابل سفارش برای مشتریان ارائه نماید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات