گوگل کاوش در جیمیل دانش‌آموزان به منظور نمایش تبلیغات را متوقف می‌کند

پنج‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۲
مطالعه 2 دقیقه
گوگل به هیچ عنوان شرمندگی از بابت اسکن کردن ایمیل‌های ما برای اهداف تبلیغاتی خود ندارد اما به نظر می‌رسد بصورت ناگهانی این کمپانی در خصوص کاوش در پیغام‌ها و ایمیل‌های دانش‌آموزان اندکی محتاط‌تر شده است. بنا بر گزارش WSJ، گوگل عملیات اسکن  ایمیل برای نمایش تبلیغات خود را برای ۳۰ میلیون اکانت ثبت شده تحت عنوان برنامه‌ی رایگان Google Apps for Education را متوقف کرده است.
تبلیغات

 کاربران این برنامه که شامل دانش‌اموزان، معلمان و مدیران می‌شدند  هیچ‌گاه از ابتدا نیز شاهد نمایش تبلیغات نبوده‌اند اما اطلاعات و محتوای ایمیل‌های آنان همچنان مورد کاوش قرار می‌گرفت. با در نظر گرفتن این مساله اولین موردی که به ذهن می‌رسد این است که گوگل از این داده‌ها در جای دیگری بهره خواهد برد اما پس از انتشار این نظر در وب، این کمپانی چنین احتمالی را مردود دانسته و اظهار نموده که داده‌های جمع‌آوری شده‌ی مذکور در هیچ‌کجای وب مورد بهره‌گیری قرار نخواهند گرفت.

به دنبال تصمیم ما برای غیرفعال‌سازی اسکن‌های مربوط به تبلیغات، کاوش‌های خودکاری که پیش‌تر تحت سرویس جیمیل به انجام رسیده‌ بود برای ارائه تبلیغات هدفمند به کاربران آموزشی ما در جیمیل یا سایر تولیدات گوگل مورد استفاده قرار نمی‌گرفت.

تصمیم به متوقف ساختن جمع‌آوری اطلاعات از این کاربران احتمالا با پرونده‌ی حقوقی که سال پیش در کالیفرنیا آغاز شده ربط داشته که در آن دانش‌اموزان مدعی شده بودند گوگل در حال نقض قوانین و حقوق استراق سمع است. اگرچه ممکن است غول جستجو نگرانی چندانی از جانب پرونده‌ی مذکور حس نکند اما احتمالا نگران مسائل مربوط به روابط و جلوه‌ی بد اجتماعی ناشی از آن خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات