پیراهن IceTee به کمک ژل‌ها بدن شما را خنک نگه می‌دارد

پنج‌شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
IceTee لباسی است که اگرچه از فناوری چندان پیشرفته‌ای بهره نمی‌برد، ولی بدن شما را خنک نگاه می‌دارد.
تبلیغات

امروزه ساخت لباس‌های خاصی که بدن شما را در بهترین شرایط برای انجام فعالیت‌های خاص روزمره یا ورزش‌های حرفه‌ای یاری می‌دهند بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در بسیاری از این لباس‌ها از فناوری‌های نسبتاً پیشرفته‌ای استفاده می‌شود که علاوه بر بازدهی بالا، قیمت بالایی هم به آن‌ها می‌دهند. IceTee لباسی است که اگرچه از فناوری چندان پیشرفته‌ای بهره نمی‌برد، ولی بازدهی مطلوبی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

این لباس از بسته‌های ژل مانندی پر شده است که به صورتی کاملاً هدفمند در قسمت‌های خاصی از لباس قرار گرفته‌اند. این لباس که از الیاف جاذب رطوبت خاصی تهیه شده است، بیشتر برای کاربردهای ورزشی مردان و زنان طراحی شده است و در قسمت‌های خاصی که شرکت سازنده آن‌ها را نقاط بحرانی بدن می‌خواند، از بسته‌های ژل ویژه‌ای استفاده کرده که قادر است دمای بدن را کنترل کند. ضمن اینکه بسته‌های ژل قابلیت استفاده‌ی چندباره را دارا هستند.

در نسخه‌ی مردانه‌ی این لباس از پنج ژل در قسمت‌های زیر بازو، اطراف گردن و بخش ستون فقرات استفاده شده است؛ در حالی که در نسخه‌ی زنانه‌ی لباس، تنها در قسمت گردن و ستون فقرات از این ژل‌ها استفاده شده است. به گفته‌ی سازندگان این لباس، نواحی که این ژل‌ها قرار گرفته اند مناطقی هستند که قادرند دمای کلی بدن را تحت کنترل بگیرند؛ در نتیجه‌ی این کنترل دما، جریان خون و اکسیژن‌رسانی به عضلات راحت تر و بهتر انجام خواهد شد.

برای آماده سازی پیراهن IceTee می‌بایست حداقل به مدت دو ساعت آن را در فریزر قرار داد تا ژل‌ها برای عملکرد آماده شوند؛ البته امکان قرار‌دادن جداگانه‌ی بسته‌های ژل در فریزر و قرار‌دادن آن‌ها پس از سرد‌شدن در لباس نیز وجود دارد. این ژل‌ها در پوششی از نایلون و پلی‌استر قرار گرفته‌اند که قادر است آن‌ها را حداقل به مدت یک ساعت خنک نگه دارد.

نسخه‌ی مردانه‌ی این لباس در ابعاد S تا XL با رنگ‌های انتخابی خاکستری، آبی، سفیدو پرتقالی ، و نسخه‌ی زنانه‌ی آن در ابعاد XS تا XL و با رنگ‌های بنفش، سیاه و فیروزه‌ای عرضه شده است.

این لباس هم اکنون در Kickstarter مشغول جمع آوری کمک‌های مالی لازم برای رسیدن به هدف مالی 12000 دلاری خود است تا بتواند تولید انبوه را آغاز کند. قیمت آن نیز برای نسخه‌ی مردانه یا زنانه 50 دلار است و احتمالاً امسال به دست خریداران خواهد رسید.

در ویدیوی زیر می‌توانید گفته‌های مخترعان این لباس را در خصوص آن بشنوید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات