مایکروسافت درصدد ارتقاء روبات‌ها برای تعامل دقیق با گروه‌ها و کشیدن نقاشی از روی حافظه است

چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۹
مطالعه 2 دقیقه
اغلب انسان‌ها قادر به برقراری ارتباط با یکدیگر در جمع‌های بیش از دو نفره هستند. همچنین ما می‌توانیم در بسیاری از موارد واکنش‌ها و حرکات افرادی که در گروه هستند را پیش‌بینی نماییم. اما این موضوع در حوزه هوش مصنوعی یکی از بزرگ‌ترین‌ چالش‌های پیش روی بشر بوده که غول نرم‌افزاری جهان، مایکروسافت در صدد غلبه بر آن است.
تبلیغات

انجام مکالمه و بر قراری تعامل در شرایطی که روبات با یک فرد از پیش آموزش داده شده طرف است، امریست که تا امروز بشر موفق به انجام آن شده است. اما انجام چنین کاری در شرایطی که چندین انسان در گروه قرار دارند امری کاملاً پیچیده به نظر می‌رسد.

کمپانی مایکروسافت طی سلسله تحقیقاتی که پیرامون این موضوع داشته موفق به طراحی روبات‌هایی شده که با استفاده از چندین حسگر مجزا، نه تنها می‌تواند افراد مختلف را از یکدیگر تشخیص دهد، بلکه قادر به تشخیص اهداف و حتی نقش افراد در گروه نیز است.

برخی از روبات‌ها تعدادی از توانایی‌هایی بشر را تقلید می‌کنند. به عنوان مثال می‌توانند از روی حافظه خود طرحی را انتخاب نموده و آن را به تصویر بکشند. برخی دیگر می‌‌توانند نقش دستیارهای مجازی را تا حد قابل قبولی مانند کورتنا و سیری ایفا نمایند. برخی دیگر می‌توانند با استفاده از علایق و نیازهای شما کارهایی را انجام دهند که مورد پسند شما باشند. تمامی موارد بالا به زودی در دسترس خواهند بود. هدف از توسعه این وسایل هوشمند نیز برقراری ارتباط بهتر و مؤثرتر با انسان‌ها است.

با این اقدام مایکروسافت، قطعاً بشر امروزی قادر خواهد بود روبات‌ها را به شریکی هوشمند‌تر از قبل برای خود بدل نماید.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات