72 درصد از شرکت‌کنندگان در یک تحقیق از عینک گوگل بابت نقض حریم‌خصوصی استقبال نکرده‌اند

چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۲
مطالعه 2 دقیقه
طبق یک تحقیق که توسط مؤسسه تحقیقات بازار Tuluna صورت گرفته، مشخص شده که یک دیدگاه منفی عام نسبت به استفاده از عینک گوگل در محافل و مجامع عمومی وجود دارد.
تبلیغات

به نظر می‌رسد محصول شگفت‌انگیز گوگل برای رسیدن به یک موفقیت تمام عیار، راه سختی را در پیش داشته باشد.

بر اساس مشاهدات گروه تحقیق بازار تولونا که بر روی بخشی از جامعه آمریکا انجام شده، بسیاری از افراد از عدم رضایت خود مبنی بر استفاده از عینک گوگل در مکان‌های عمومی خبر داده‌اند.

بر طبق همین گزارش چیزی در حدود 72 درصد از افرادی که در این نظر سنجی شرکت‌ کرده‌اند، اعلام نموده‌اند که هرگز این محصول را نخواهند خرید. علت نیز کاملاً مشخص است؛ نقض حریم خصوصی افراد.

بسیاری از این افراد نگران هک‌شدن اطلاعات خود و قرار‌گرفتن به عنوان سوژه در تصاویر و فیلم‌هایی هستند که به صورت مخفیانه توسط این محصول تهیه می‌شوند.

اگر به خاطر داشته باشید، چند ماه پیش فردی که یک عینک گوگل بر روی صورت خود داشت اجازه ورود به یک رستوران در سیاتل را نیافت؛ زیرا رئیس رستوران به شدت به حفظ حریم‌خصوصی مشتریان خود حساس بود.

کمی بعد‌تر نیز فردی که برای تماشای فیلم به سینمایی در ایالت اوهایو رفته بود، به ناگاه متوجه شد که عینک با ارزشش از روی صورت وی ناپدید شده؛ علت این کار دزدی یا اعمال مشابه نبود! بلکه به دلیل منع قانونی استفاده از عینک گوگل در آن ایالت اتفاق افتاده بود.

کمپانی گوگل نیز کم و بیش به این موضوع پی برده که محصول شگفت‌انگیزش آن‌طور که سران این کمپانی به تمجید آن می‌پردازند مورد علاقه عموم جامعه نبوده و از اقبال کمی برخوردار است.

به همین دلیل چندی قبل گوگل اقدام به راه‌اندازی یک وب‌لاگ در این زمینه مبادرت کرد و در آن به تشریح مواردی پرداخت که اغلب افراد به اشتباه آن‌ها را به عینک ساخت این کمپانی نسبت می‌دهند. به عنوان مثال یکی از موارد موجود در این وب‌لاگ به این موضوع پرداخته که عینک گوگل یک ابزار جاسوسی برای تهیه فیلم‌ و عکس به صورت مخفیانه نیست.

این موضوع کمی نگران‌کننده است؛ چرا که اگر گوگل اقدامات و تمهیدات خاصی را در این مورد پیش‌بینی و اجرا نکند، احتمالاً عینک ساخت خودش را باید تا ابد به عنوان یک محصول بلا‌استفاده نزد خود نگهدارد.

یکی دیگر از موارد جالب توجه در این گزارش مربوط به بخشی است که یک سوم از مخاطبان عنوان کرده‌اند که از ترس آن‌که توسط دیگران ترد شده یا مورد توجه دیگر افراد قرار نگیرند از خیر عینک گوگل خواهند گذشت!

شما در مورد این محصول چه نظری دارید؟ نظرات ارزشمند خود را با ما نیز در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات