ایرباس آخرین ساخته‌ی خود یعنی A350 را با لوله‌های آب گرم آزمایش می‌کند

چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۲
مطالعه 2 دقیقه
در هر زمینه‌ای از فناوری و صنعت، کمپانی‌هایی وجود دارند که به‌عنوان رقیب شناخته شده و همیشه در حال ارائه‌ی آخرین محصولات با بهره‌گیری از آخرین فناوری‌ها برای استفاده‌ی کاربران هستند. در صنعت هوایی و ساخت هواپیماهای مسافربری نیز کمپانی‌ چند ملیتی ایرباس و آمریکایی بوئینگ از جمله پیشتازان این عرضه هستند. پس از عرضه‌ی بوئینگ 787 دریم‌لاینر، ایرباس نیز درصدد وارد کردن ایرباس A350 به عرضه‌ی پروازهای تجاری است. از این‌رو اوین هواپیما در حال انجام آخرین تست‌ها است.
تبلیغات

ایرباس پروازهای آزمایشی A380 را با وجود صندلی‌های این هواپیما از بهمن ماه سال پیش آغاز کرده است؛ اما این کمپانی اخیراً این آزمایش‌ها را وارد فاز جدیدی کرده است. آغاز مراحل جدید آزمایش با کسب اجازه برای ورود خبرنگاران به داخل هواپیما همراه شده است. این آزمایش‌ها در مرکز هوایی ایرباس در آلمان انجام می‌پذیرد و تغییر اعمال شده در نحوه‌ی آزمایش استفاده از لوله‌های آبی است که دمای آب جریان یافته در آن قابل کنترل است؛ بطوریکه به ازای هر صندلی در این لوله‌ها آب گرم جریان پیدا می‌کند. این آزمایش به‌منظور آزمایش سیستم تهویه هواپیما انجام می‌پذیرد تا کارایی سیستم تهویه را در حالات مختلف پس از ساعت‌ها پرواز محک بزند. آب گرم در حال جریان در این لوله‌ها گرم باقی می‌ماند تا نحوه‌ی خنک‌سازی داخل هواپیما زیر فشار آزمایش شود.

AirBusInt

این هواپیما از هواپیماهایی خواهد بود که علاوه بر صندلی‌های معمولی از وجود صندلی‌های Business Class و بسیار راحت First Class نیز بهره می‌برد که می‌توان آن را به‌عنوان رقیبی جدی برای بوئینگ دریم‌لاینر نام برد که در اواخر سال جاری به بازار عرضه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات