براساس شنیده‌ها، اپل درصدد طراحی تراشه ارتباطی برای آیفون است

چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۷
مطالعه 2 دقیقه
براساس اطلاعات ارائه شده توسط منابع موجود، اپل تیم تحقیق و توسعه‌ای از متخصصین خود در زمینه‌ی طراحی سخت‌افزار را گرد هم آورده تا یک تراشه ارتباطی (Baseband Processor) اختصاصی را برای تعبیه در تراشه‌‌ی اصلی تلفن‌های‌هوشمند این کمپانی که در سال 2015 به بازار عرضه خواهند شد، توسعه دهند.
تبلیغات

همانطور که می‌دانید اپل پس از عرضه‌ی هر نسل از تلفن‌هوشمند خود، نسل بعدی را با الحاق یک حرف S در ادامه‌ی عدد نسل پیشین به بازار عرضه می‌کند، از این‌رو باید در آیفون 6S شاهد استفاده از تراشه ارتباطی ساخت خود اپل در این تلفن‌هوشمند باشیم. هم‌اکنون اپل از پردازنده‌ی ارتباطی کوالکام بهره می‌گیرد که برای ساخت آن از TSMC کمک می‌گیرد. با طراحی تراشه ارتباطی اختصاصی اپل، سامسونگ و سایر تولیدکنندگان وظیفه‌ی ساخت این محصول را برای اپل به عهده خواهند گرفت. هرچند برخی از گمانه‌زنی‌ها حکایت از طراحی تراشه‌ی اصلی آیفون دارند که شامل پردازنده‌ی اصلی و پردازنده‌ی ارتباطی است، برخی دیگر از افراد پیش‌بینی می‌کنند که اپل همچنان به استفاده از تراشه ارتباطی سایر کمپانی‌ها ادامه خواهد داد. در صورت تغییر نگرش و استفاده از منابع داخلی برای طراحی یک پردازنده‌ی اختصاصی، کوالکام و TSMC متاثر از این تصمیم خواهند بود. هم‌اکنون کوالکام بر بازار پردازنده‌های ارتباطی موجود با در اختیار داشتن 50 درصد از بازار حکمرانی می‌کند که تجارتی 16 تا 19 میلیارد دلاری را شامل می‌شود.

پردازنده‌ی ارتباطی وظیفه‌ی پردازش تمامی اطلاعاتی را دارد که در پروسه‌های مربوط به تبادل اطلاعات از طریق اموری که نیاز به آنتن دارند، انجام می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات