عنوان برترین کیفیت دوربین در میان گوشی‌های هوشمند توسط DxO به Xperia Z2 سونی تعلق گرفت؛ PureView 808 نوکیا در جایگاه دوم

چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۹
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس گزارش DxOMark که کیفیت دوربین گوشی‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد،گوشی هوشمند Xperia Z2 سونی با تصاحب جایگاه پیشین نوکیا PureView 808، خود را به‌ عنوان برترین گوشی موبایل از نظر کیفیت دوربین، مطرح نمود.
تبلیغات

 این وب‌سایت گزارش داده که آخرین پرچمدار گوشی‌های هوشمند سونی، با کسب 79 امتیاز از 100 امتیاز در مقیاس سنجشی DxOMark Mobile، موفق شد Nokia 808 را که به 77 امتیاز بسنده کرده بود به جایگاه دوم براند. گوشی‌هوشمند سونی که به یک دوربین 20.7 مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدئو با کیفیت 4K مجهز شده، بالاترین امتیاز را در زمینه‌ی تصویر‌برداری در محیط خارجی و سرعت بالای فوکوس خودکار بدست آورده است.

سونی گوشی Xpera Z2 را در کنگره جهانی بارسلونا در ماه فوریه رونمایی کرد و آن را به‌گونه‌ای مهیا ساخته که بتواند نماینده‌ی این کمپانی در رقابت با آیفون 5s، اچ‌تی‌سی وان M8 و گلکسی اس 5 سامسونگ باشد.  این گوشی پرچمدار، با یک پردازنده‌ی چهار هسته‌ای اسنپ‌دراگون که تحت فرکانس کاری 2.3 گیگاهرتز فعالیت می‌نماید و با همراهی یک صفحه‌نمایش 5.2 اینچی تمام‌ اچ‌دی ارائه شده که اندروید 4.4 کیت‌کت را اجرا می‌کند. خریداران قادر هستند از میان سه رنگ مشکی، سفید و بنفش، دستگاه مورد سلیقه‌ی خود را انتخاب نمایند.

آزمایشگاه DxO که خالق معیار سنجش کیفیت دوربین DxO Mark است، بعنوان یکی از منابع معتبر مورد نظر برای سنجش و انتخاب بهترین گوشی‌های هوشمند جدید از نظر کیفیت دوربین و تصویربرداری مطرح گردیده. این شرکت که بطور کامل بر روی کیفیت دوربین متمرکز است، تمامی فاکتورها را از جمله لنز و فاصله‌ی کانونی تا دهانه‌ی دیافراگم و زمان افشا را چه در میان گوشی‌های هوشمند و چه در میان دوربین‌های دیجیتال مورد بررسی و امتیازدهی قرار می‌دهد.

بر اساس گزارش DxO، آیفون 5s از نظر ثبت تصویر سومین گوشی‌هوشمند برتر موجود است که با کسب 76 امتیاز، رقابت تنگاتنگی با نسل پیشین پرچمدار سونی یعنی Xperia Z1 دارد. گوشی قدیمی آیفون 4 اپل نیز با بدست‌آوردن 50 امتیاز از 100 امتیاز ممکن، پایین‌ترین رتبه‌ی جدول را از آن خود کرده است. عدم حضور گوشی‌های هوشمند پرچمدار جدید برخی کمپانی‌ها نظیر گلکسی اس 5 سامسونگ و اچ‌تی‌سی وان M8 نیز در این میان مشهود است که با به‌روز شدن آزمایش‌ها، نتایج جدید را نیز به محض ارائه به اطلاع شما خواهیم رساند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات