یک تولیدکننده‌ی کره‌ای در حال آزمایش پنل‌های 65 اینچی OLED برای iTV اپل است

سه‌شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۴
مطالعه 2 دقیقه
آیا اپل برای تلویزیون آینده‌ی خود به پنل‌های OLED روی خواهد آورد؟ کسی با اطمینان نمی‌داند اما بر اساس گزارش بدست آمده از کره جنوبی، این کمپانی در حال آزمایش این گونه پنل‌ها است. یک تولیدکننده‌ی صفحه‌نمایش از کره‌جنوبی که نام آن مشخص نشده، در حال تولید نمونه پنل‌های OLED برای iTV اپل است که گفته می‌شود تولید انبوه آن در سال آینده آغاز خواهد شد.
تبلیغات

 تحلیل‌گری که اطلاعات مذکور را از سئول (پایتخت کره جنوبی) در اختیار عموم قرار داده این مساله را نیز بیان کرده که با توجه به اینکه اپل در مراحل آزمایش پنل‌ها است تضمینی برای استفاده از این نوع نمایشگر در دستگاه پر حاشیه‌ی iTV نخواهد بود. اگر چه Korea Herald که منبع نشر این خبر است نامی از تولیدکننده‌ی کره‌ای به میان نیاورده اما BrightWire مدعی شده که تولیدکننده‌ی مطرح مذکور LG Display است.

احتمالا حیرت‌انگیزترین بخش این خبر، تمایل اپل به سمت پنل‌های OLED بوده چراکه این کمپانی تا کنون همیشه LCDها را برای تولیدات خود ترجیح داده است. ذکر این نکته نیز ضروری است که تولید صفحات OLED در سایز مورد نیاز iTV بسیار دشوار و گران‌قیمت خواهد بود. بر اساس این گزارش، همین مورد دلیل اصلی تاخیر در تولید تلویزیون اپل تا کنون بوده چراکه اپل در تلاش است OLED را جایگزین LCDهای قدیمی نماید. اگرچه بازده تولید پنل‌های بی‌نقص OLED با اندازه‌ی بزرگ همچنان برای تولید انبوه مناسب نیست اما اینگونه نمایشگرها بدلیل کیفیت بالا و پتانسیل منحنی بودن، بهترین پنل برای تلویزیون‌ها شناخته می‌شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات