گزارش عملکرد مالی HTC در سه ماهه اول 2014: افزایش فروش 2.2 درصدی در کنار ضرر 62 میلیون دلاری

سه‌شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۶
مطالعه 2 دقیقه
همانطور که می‌دانید اچ‌تی‌سی در ماه‌های اخیر با مشکلاتی دست به گریبان بوده است، انتشار گزارش مالی مربوط به سه‌ماهه‌ی اول سال جاری میلادی نیز نشان از ادامه‌ی نابسامانی‌های مالی این شرکت دارد. البته افزایش فروش 2.2 درصدی نسبت به ماه مارس سال پیش تنها نکته‌ی مثبت این گزارش است.
تبلیغات

اچ‌تی‌سی برای سومین سه‌ماهه‌ی متوالی است که در حال از دست دادن منابع مالی است. این کمپانی تایوانی در سه‌ماهه‌ی اول سال 2014 میلادی نزدیک به 62 میلیون دلار ضرر داده است.

درآمد این کمپانی نیز در سه‌ماهه‌ی اول سال جاری به 1.1 میلیارد دلار کاهش یافته که در مقایسه با درآمد 1.42 میلیارد دلاری سه‌ماهه‌ی چهارم سال 2013 میلادی نشان از کاهش 22.6 درصدی دارد. سود عملیاتی این کمپانی نیز شاهد کاهش بوده و مجموعا نشان‌دهنده‌ی از دست رفتن 68 میلیون دلار است که کاهش 0.076 دلاری را به ازای هر سهم رقم زده است. پیش از اعلام گزارش مالی مربوط به سه‌ماهه‌ی اول سال جاری میلادی سهام اچ‌تی‌سی در تالارهای بورس افزایشی 3.6 درصدی را به خود دیده بود که در ماه‌های اخیر بیشترین میزان ممکن به شمار می‌رود.

براساس سخنان بیردی‌لو، یکی از تحلیل‌گران Deutsche Bank AG، اچ‌تی‌سی سهم خود در بسیاری از بازار‌های مهم را از دست داده است، چراکه این کمپانی در دو ماه اول سال تلفن‌هوشمند جدیدی را در بازار برای ارائه نداشت. نکته‌ی مهم در این گزارش محاسبه‌ی میزان فروش در ماه سوم است که نشان می‌دهد آیا اچ‌تی‌سی قادر به جبران کمبود فروش در دو ماه اول بوده است یا خیر.

همانطور که پیش از این نیز در زومیت خواندید، تحلیل‌ها و آمارهای غیر رسمی نشان می‌دهند که نسل جدید پرچمدار اچ‌تی‌سی فروش کم شتابی را آغاز کرده است که نتایج حاصل از بررسی ترافیک وب تلفن‌های‌هوشمند نشان از سهم ۱ درصدی این تلفن‌هوشمند در میان محصولات اچ‌تی‌سی در بازار آمریکا دارد.

اچ‌تی‌سی وان جدید یک تلفن‌هوشمند جذاب، خوش ساخت و قدرتمند است، اما در مقایسه با نسل پیشین تغییرات آنچنانی در آن به ایجاد نشده است. احتمال دارد تا در ماه‌های آتی، اچ‌تی‌سی وان جدید این کمپانی را از گرداب نابسامانی‌ها نجات داده و شاخص‌های مثبتی را برای آن رقم بزند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات