ذخیره‌ی باتری دستگاه اندرویدی برای مواقع اضطراری با Auto Pilot Mode

سه‌شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
هر دو گوشی‌ پرچمدار جدید سامسونگ و اچ‌تی‌سی حالت ذخیره‌ی باتری بهبود یافته‌ای را به کاربران خود ارائه می‌دهند که باعث می‌شود باتری گلکسی اس 5 و اچ‌تی‌سی وان M8 تنها با چند درصد از باقیمانده‌ی شارژ باتری برای ساعت‌ها به عملکرد حداقلی و ضروری خود ادامه دهند. اما اگر شما مالک هیچ‌یک از این اسمارت‌فون‌های جدید و فوق‌العاده نباشید چه؟
تبلیغات

 راه‌های منطقی بسیاری وجود دارد که می‌توان از آن‌ها برای بهبود طول عمر باتری دستگاه‌های اندرویدی بهره جست؛ اما یک ابزار جدید که به لطف ماهیت متن‌باز بخشی از اندروید ارائه شده است، می‌تواند نگهداری شارژ باتری را برای بسیاری کاربران وارد مرحله‌ی جدیدی سازد. یکی از اعضای انجمن XDA-Developers به نام ProjectZad ابزاری را تحت عنوان Auto Pilot Mode توسعه داده که عملکرد جالب توجهی را به دستگاه‌های اندرویدی اضافه می‌کند.

بصورت چکیده، این اپلیکیشن زمانی که دسترسی به شبکه‌ی سلولار قطع شود، بصورت خودکار حالت پرواز دستگاه را فعال می‌کند و با جلوگیری از جستجوی مداوم دستگاه برای سیگنال، مقدار زیادی از باتری را برای مواقع اضطراری ذخیره می‌نماید. سازنده‌ی این اپلیکیشن در انجمن‌های XDA در خصوص ابزار خود چنین گفته است:

Auto Pilot Mode یک ابزار بسیار سبک و کوچک است که حالت پرواز دستگاه را در مواقع لازم فعال می‌کند. زمانی که سیگنال شبکه ی مخابراتی دستگاه قطع می‌شود، باتری دستگاه در نتیجه‌ی تلاش برای جستجوی مداوم سیگنال به سرعت خالی می‌شود. برای اجتناب از این خالی‌شدن باتری، Auto Pilot Mode زمانی که سیگنال ارتباطی از یک حد آستانه پایین‌تر باشد، وارد عمل می‌شود. زمانی که سیگنال از این حد آستانه پایین‌تر بیاید، حالت پرواز دستگاه برای مدت زمان مشخصی فعال شده و پس از این مدت زمان مشخص، حالت پرواز دوباره غیرفعال شده و فرآیند جستجو از سر گرفته می‌شود.

علاوه بر این می‌توان ابزار را به‌گونه‌ای تنظیم کرد که دسترسی به شبکه‌ی وای‌فای را مستثنی کرده و تنها به قطع‌کردن شبکه‌ی سلولار اکتفا کند. در نتیجه‌ی چنین حالتی دسترسی شما به دیتا هنگامی که تحت پوشش یک شبکه باشید قطع نخواهد شد. و اما خبر بد از این قرار است که به منظور بهره‌گرفتن از این اپلیکیشن در اندروید 4.2 و نسخه‌های جدیدتر سیستم‌عامل موبایل گوگل، لازم است که دستگاه شما روت شده باشد. اگرچه روت‌نمودن دستگاه بسیار فرآیند ساده‌ای است؛ اما باید در نظر داشت که چنین اقدامی ضمانت دستگاه شما را از میان خواهد برد. این موضوع در خصوص گوشی‌های مجهز به اندروید 2.3.3 تا 4.1 صادق نبوده و ضرورتی به دسترسی روت در این دستگاه‌ها وجود نخواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات