براساس تحلیل‌های انجام شده، آیفون همچون مک‌بوک در مقابل بحران‌های اقتصادی مصون نیست

دوشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۷
مطالعه 2 دقیقه
اپل با مک‌بوک‌های خود جزو معدود کمپانی‌هایی است که در بحران سایه افکنده بر بازار پی‌سی‌ها، همچنان فروش خوبی را تجربه می‌کند. نتایج تحقیقات چارلی‌وولف، تحلیل‌گر موسسه‌ی Needham گویای این واقعیت است که علی‌رغم بحران جهانی و همچنین بالارفتن فروش جهانی تبلت‌ها و کاهش فروش پی‌سی‌ها، این کمپانی همچنان با رشد فروش محصولات خود روبرو است. اما این تحلیل‌گر چنین وضعیتی را برای آیفون پیش‌بینی نکرده و کاهش فروش آیفون‌های اپل را در صورت برهم‌ریختگی اقتصاد جهانی حتمی می‌داند.
تبلیغات

هرچند آمارهای جهانی حکایت از افزایش فروش مک‌بوک‌های اپل در فصول اخیر دارد، اما این واقعیت در مورد آیفون صادق نیست. براساس آمارهای ارائه شده توسط گارتنر، اپل در سال 2011 شاهد بیشترین سهم آیفون در بازار جهانی تلفن‌های‌هوشمند با سهم 23.8 درصدی بوده است، یک سال بعد، سهم آیفون از بازار جهانی تلفن‌های‌هوشمند به 20.9 درصد کاهش یافت. این سهم در سه ماهه‌ی چهارم سال 2013 میلادی باز هم کاهش یافت وبه 17.8 درصد رسید.

وولف به این نکته اشاره می‌کند که اپل در سال‌های گذشته به میزان بالایی شاهد کاهش سهم خود بوده است و این افت در مناطقی چون آسیای میانه، خاورمیانه و آفریقا پررنگ‌تر از سایر مناطق است. در این مناطق تلفن‌های‌هوشمند رده پایین به‌دلیل برخورداری از قیمت مناسب، محبوبیت بالایی را برای خود کسب کرده‌اند. از نظر این تحلیل‌گر، تنها راهکار این کمپانی برای آشتی کاربران در این مناطق کاهش قیمت‌ها است که مطمئنا باعث افزایش فروش خواهد شد.

iPhoneSmart

اما خبر خوش برای اپل، افزایش سهم آیفون در میان کل تلفن‌های‌هوشمند و غیرهوشمندی است که در بازار وجود دارند. براساس آمار منتشر شده، آیفون 10.2 درصد از کل بازار تلفن‌های‌همراه را در اختیار دارد که در مقایسه با سال‌های پیش روندی افزایشی را دنبال کرده است.

iPhoneNSmart
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات