Bullet ماشین کنترل از راه دور کوچک، خودروهای واقعی را پشت سر گذاشت

دوشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۷
مطالعه 2 دقیقه
تصور کنید که نسخه‌ی کوچک یک ماشین مسابقه‌ای که 10 برابر ابعاد کوچک‌تری دارد، چه سرعتی ممکن است داشته باشد؟ شاید بگویید یک دهم سرعت نمونه‌ی واقعی تخمین خوبی است؛ اما در مورد یک ماشین کنترل از راه دور چنین حدسی اصلاً به واقعیت نزدیک نیست! چرا که Bullet رکورد بسیاری از خودروهای فوق‌العاده سریع را هم پشت سر گذاشته است. در ادامه ببینیم این ماشین کنترلی چه رکوردی ثبت کرده است. با ما باشید.
تبلیغات

ظاهر Bullet که نام آن به معنی گلوله است، درست شبیه یک گلوله با سرعت باورنکردنی 188.87 مایل بر ساعت معادل 304 کیلومتر در ساعت روی سطح جاده حرکت می‌کند. Nic Case اخیراً با استفاده از بولت رکورد قبلی خود و البته جهان را شکسته و سریع‌ترین خودروی کنترل از راه دور را معرفی کرده است.

این خودرو مثل یک ماشین واقعی دارای 4 چرخ کوچک است؛ اگر گفته می‌شد با فشار هوا و استفاده از چیزی شبیه موتور جت این رکورد را ثبت کرده شاید کمتر تعجب می‌کردیم! اما در مجموع Nic و تیمش، خودرویی بیشتر شبیه به فضاپیماها ساخته‌اند تا چنین رکوردی را ثبت کنند.

رکورد قبلی وی که در سال 2008 در گینس ثبت شده، توسط خودرویی به نام Schumacher Mi3  به دست آمده که سرعتی برابر با 171.96 مایل بر ساعت است.

خودروهای کنترل از راه دور که با رادیوکنترلرها کنترل می‌شوند و به R/C Car معروف هستند، رکوردها را یکی پس از دیگری شکسته‌اند. محصولات تجاری مثل Traxxas XO-1 در حال حاضر به مرحله‌ی فروش نیز رسیده‌اند؛ ولیکن رکوردهای در حد 100 مایل بر ساعت ثبت می‌کنند که البته برای یک مشتری عادی، بسیار هیجان‌انگیز است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات