اینتل چگونه پردازش‌های 64 بیتی را روی اندروید 32 بیتی انجام خواهد داد؟

یک‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۳
مطالعه 2 دقیقه
اینتل در نظر دارد تا لقب سردمدار پردازنده‌های 64 بیتی اندروید را از آن خود کند. اینتل اعلام کرده است که در نظر دارد تا پردازنده‌های 64 بیتی را برای اندروید 32 بیتی کنونی ارائه کند؛ اما این امر چگونه ممکن است؟ این کمپانی هفته‌ی گذشته در مراسم سالانه ی خود با عنوان کنفرانس توسعه‌دهندگان چین، قدم‌هایی را که در این راه برداشته تشریح کرد که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.
تبلیغات

داگ‌فیشر، مدیر گروه سرویس‌ها و نرم‌افزار اینتل در این مورد چنین توضیح داده است:

اینتل با انجام تغییراتی در کرنل اندروید کیت‌کت، آن را برای کار روی معماری مورد استفاده‌ی اینتل در پردازش‌های 64 بیتی بهبود داده است. اینتل برای این توزیع اندروید، سیستم‌عامل متن‌باز اندروید را با اعمال تغییراتی، متناسب با معماری اینتل کرده است. این توزیع 64 بیتی را می‌توان با استفاده از پردازنده‌های 64 بیتی اینتل در ابزار‌های آتی مورد استفاده قرار داد.

وی سخنان خود را با این توضیح آغاز کرد که اینتل در حال انتقال همه چیز به پردازش 64 بیتی است. این بدین معنی است که اینتل در حال انتقال تمامی زیرساخت و محصولات مربوط به ابزارهای قابل‌حمل خود به پردازش 64 بیتی است. بسیاری از محصولات پیشین این کمپانی‌ شامل سرور‌ها، دسکتاپ و لپ‌تاپ‌ها، برای مدت مدیدی است که به 64 بیتی انتقال داده شده‌اند. سرورها از سال 2001 و دسکتاپ‌ها از سال 2004 به فاز پردازش 64 بیتی منتقل شده‌اند.

انتقال تجهیزات سخت‌افزاری به پردازش 64 بیتی، تنها نیمی از داستان مهاجرت یک اکوسیستم است. نیم دیگری از این مهاجرت به قابلیت انجام پردازش‌های 64 بیتی در فاز نرم‌افزاری مرتبط است.

فیشر در ادامه به تشریح مزایای تغییر کرنل این سیستم به‌منظور انجام پردازش‌های 64 بیتی پرداخته است:

از این پس شاهد ابزار‌هایی خواهیم بود که دربردارنده‌ی قابلیت سخت‌افزاری به‌منظور انجام پردازش‌های 64 بیتی و همچنین قابلیت نرم‌افزاری به موجب وجود کرنلی است که از این نوع پردازش‌ها پشتیبانی می‌کند. با این حال کاربران در زمانی که سیستم‌عامل اندروید را اجرا می‌کنند، رابط‌کاربری 32 بیتی را بر بستر کرنل ۶۴ بیتی اجرا خواهند کرد که از این ‌رو در این حالت نیز امکان استفاده از مزایای پردازش 64 بیتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

فیشر ویژگی‌هایی از این کرنل را با اجرای یک اپلیکیشن با نام Ray Tracer در کرنل 32 بیتی اندروید و همچنین در کنار آن روی کرنلی 64 بیتی به اجرا درآورد که تفاوت‌های آن را می‌توان مشاهده کرد.

پس از عرضه‌ی پردازنده‌های 64 بیتی توسط کمپانی اپل و عرضه‌ی محصولاتی مبتنی بر آن، بسیاری از کمپانی‌ها از جمله اینتل و کوالکام به فکر تولید این پردازنده‌ها افتادند. به‌نظر می‌رسد در سال جاری میلادی شاهد عرضه‌ی محصولاتی مبتنی بر پردازش 64 بیتی باشیم که تبلت‌های مبتنی بر ویندوز 8.1 با پردازنده‌های اینتل نیز از جمله‌ی آن‌ها خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات