باگ موجود در iOS 7، امکان غیرفعال کردن Activation Code و Find My iPhone را بدون نیاز به وارد کردن رمزعبور ممکن می‌کند

شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۲
مطالعه 2 دقیقه
احتمالا با قابلیت Activation Lock در iOS 7 آشنا هستید. اپل در iOS 7 این قابلیت را گنجانده تا در صورت سرقت هر یک از ابزار‌های مجهز به iOS 7، امکان پاک کردن اپلیکیشن Find My iPhone نباشد و در نتیجه ردیابی ابزار‌های اپلی آسان‌تر از پیش باشد. اما وجود یک مشکل در iOS 7 می‌توان به راحتی این قابلیت را بی‌اثر کرد.
تبلیغات

همانطور که می‌دانیم، درصورت اقدام به حذف اکانت کاربری آی‌کلاد یا ریستور کردن آیفون مجهز به Find My iPhone سیستم عامل iOS وارد عمل شده و از کاربر درخواست وارد کردن رمز عبور حساب کاربری سرویس ابری اپل را می‌کند. این قابلیت احتمال از بین بردن سرنخ‌های دستیابی به آیفون را به صفر نزدیک می‌کند، اما همانطور که اشاره کردیم، می‌توان با استفاده از روش استفاده شده در ویدئوی زیر، این قابلیت را با بهره‌‌گیری از مشکل امنیتی موجود در iOS 7 از بین برد.

لینک دانلود ویدئو

برای غیرفعال کردن این ویژگی ابتدا باید در پنل تنظیمات آی‌کلاد روی delete account و کلید غیرفعال کردن Find My iPhone کلیک کرد. این سخت‌ترین قسمتی است که دراین پروسه باید به انجام رساند. پس از ظاهر شدن پنجره‌ی مربوطه درخواست رمز عبور، باید تلفن‌هوشمند را خاموش کرد. پس از روشن کردن مجدد تلفن‌هوشمند می‌توان در پنل تنظیمات آی‌کلاد بدون نیاز به وارد کردن رمزعبور مربوط به Find My iPhone حساب کاربری آی‌کلاد را حذف کرد. پس از این مرحله می‌توان آیفون را با استفاده از سیم به آیتونز متصل کرده و سپس آیفون را ریستور کرد.

از این‌رو تنظیم یک رمز عبور برای دسترسی به امکانات تلفن‌هوشمند هنوز یکی از بهترین گزینه‌های حفظ امنیت است.

تجربه نشان داده که اپل مشکلات امنیتی اینچنینی را به سرعت رفع می‌کند و انتظار می‌رود به زودی شاهد ارایه بسته بروز رسانی برای iOS 7 باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات