برتری AMD بر اینتل در بنچمارک‌های مربوط به پردازنده‌ مخصوص تبلت‌ها

چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۸
مطالعه 2 دقیقه
هرچند کمپانی AMD در تولید پردازنده‌های گرافیکی برای کنسول‌های بازی و پی‌سی‌ها موفق عمل می‌کند، اما عملکرد این کمپانی در مورد تولید پردازنده‌های تبلت‌ها و ابزارهای پرتابل ویندوزی آنچنان درخشان نیست. این کمپانی اعلام کرده است که این قاعده در سال جاری میلادی تغییر خواهد کرد. حال AMD با انتشار نتایج بنچمارک پردازنده‌های خود سعی در اثبات ادعای خود دارد.
تبلیغات

همانطور که گفتیم، AMD مدعی شده است که در سال 2014 ناکامی‌های خود در حوزه‌ی تولید پردازنده‌ها برای تبلت‌ها و ابزارهای پرتابل را از یاد برده و موفقیت‌های خود در زمینه‌ی تولید پردازنده‌های گرافیکی برای کنسول‌ها و پی‌سی‌ها را به این حوزه تعمیم خواهد داد. انتشار نتایج بنچمارک آخرین پردازنده‌ی تولید این کمپانی نشان از این دارد که نه‌تنها AMD محصولی موفق را در مقایسه با نسل‌های پیشین راهی بازار خواهد کرد، بلکه این پردازنده در مقایسه با تراشه‌های کنونی اینتل نیز یک سروگردن بالاتر است.

amd benchmark

در تصاویر نیز می‌توانید نتایج حاصل از بنچمارک این تراشه را ملاحظه کنید، اما به‌نظر می‌رسد AMD نتایج مربوط به تراشه‌ی Mullins را که یک محصول 4.5 واتی برای پلتفرم تبلت است، منتشر کرده. این محصول در ادامه‌ی نسل پیشین پردازنده‌های AMD یعنی Temash عرضه شده که علی‌رغم برخورداری از قابلیت‌های متنوع در زمینه‌ی انجام بازی‌ها با اقبال خوبی مواجه نشد. همانطور که در تصاویر نیز ملاحظه می‌کنید، AMD در بنچمارک PCMark 8 با بهره‌گیری از A4 Micro-6400T به مراتب عملکرد بهتری را در مقایسه با Bay Trail-T اینتل دارد، بطوریکه بهره‌وری آن به ازای هر وات بیشتر از محصول اینتل است. اما AMD ‌در مورد یکی از مهم‌ترین فاکتور‌های مقایسه‌ی پردازنده‌های سخنی به میان نیاورده است و آن عملکرد پردازنده در مصرف باتری است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات