گزارش عملکرد مالی سامسونگ در سه ماهه اول ۲۰۱۴: کاهش ۳.۳ درصدی سود

چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ نیز همچون دیگر کمپانی‌های بزرگ دنیا‌، گزارش شفاف عملکرد مالی این شرکت در سه ماهه ابتدای سال جاری را ارایه کرد. این ابر کمپانی کره‌ای در سه ماهه اول سال ۲۰۱۴ با کاهش ۳.۳ درصدی در سود روبرو شده است. سامسونگ در فصل ابتدایی سال ۲۰۱۴ توانسته است به سود عملیاتی ۸.۲ میلیارد دلار دست یابد.
تبلیغات

بخش موبایل سامسونگ توانسته است سود ناخالص ۶.۲ میلیارد دلاری را برای این کمپانی به همراه داشته باشد که هرچند رقم بسیار بالایی است، اما نسبت به سود ۶.۳ میلیارد دلاری این کمپانی در همین فاصله زمانی در سال گذشته ۱.۲ درصد کاهش یافته است. البته سود این کمپانی نسبت به سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۳ یعنی فصل پیش از فصل ابتدایی سال جاری،‌ رشد ۱۹ درصدی را تجربه کرده است.

سامسونگ در حال حاضر بزرگ‌ترین تولیدکننده تلفن هوشمند دنیا به حساب می‌آید و مهم‌ترین دلیل کاهش سود این کمپانی کاهش حاشیه سود سامسونگ در تلفن‌های هوشمندی همچون گلکسی اس ۴ است.

انتظار می‌رود درآمد و متقابلا سود سامسونگ در سه ماهه دوم سال جاری که در حال حاضر در آن به سر می‌بریم به لطف عرضه نسل جدید پرچمدار این شرکت با نام Galaxy S5 رشد محسوسی را تجربه کند. از آنجایی که بیشترین حاشیه سود معمولا مربوط به تلفن‌های گران قیمت پرچمدار است، انتظار می‌رود در این فصل سود سامسونگ نیز رشد خوبی داشته باشد.

بخش بزرگی از درآمد سامسونگ مربوط به تلفن‌های هوشمند ارزان قیمت است. این تلفن‌ها نه تنها حاشیه سود پایینی دارند بلکه مجبورند در بازاری به رقابت بپردازند که به شدت تحت کنترل تلفن‌های هوشمند ارزان قیمت چینی است. به هر حال امسال سال سختی برای سامسونگ خواهد بود. از طرفی رقبای چینی به شدت در تلاش هستند تا سهم بیشتری را از بازار تلفن‌های هوشمند ارزان قیمت در اختیار بگیرند، از طرف دیگر پرچمداران اندرویدی رقیب گلکسی اس ۵ همچون اکسپریا Z2 و اچ‌تی‌سی وان جدید به خوبی قادر به رقابت با این تلفن هستند و از همه مهم‌تر شایعه شده که اپل نیز قصد دارد تا آیفون بعدی را با صفحه نمایش بزرگ‌تر روانه بازار کند که باز هم رقابت را برای پرچمداران اندرویدی دشوارتر می‌کند.

سامسونگ انتظار دارد به لطف کمپین‌های تبلیغاتی این شرکت برای جام جهانی فوتبال برزیل، فروش تلفن‌های هوشمند پرچمدار این شرکت نیز افزایش یابد.

طی هفته‌های اخیر شایعات مختلفی مبنی بر امکان عرضه نسخه جدیدی از گلکسی اس ۵ با نام Galaxy S5 Prime بودیم؛ تلفنی که گفته می‌شود به صفحه نمایش QHD و بدنه فلزی مجهز خواهد شد. احتمال دارد سامسونگ این تلفن را برای رقابت در نیمه دوم سال جاری میلادی روانه بازار کند تا بتواند بر رقبای اندرویدی و همچنین آیفون ۶ غلبه کند.

حال باید منتظر بمانیم و ببینیم عملکرد مالی این کمپانی در فصل دوم یا به عبارتی فصل سرنوشت سال به چه شکل خواهد بود. آیا گلکسی اس ۵ می‌تواند بر اچ‌تی‌سی وان جدید یا اکسپریا Z2 چیره شود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات