با 1+8 قابلیت کاربردی ویندوزفون 8.1 آشنا شوید

پنج‌شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۳
مطالعه 4 دقیقه
همانطور که دیروز در زومیت خواندید، مایکروسافت در ادامه‌ی خیز خود برای افزایش سهم اکوسیستم ویندوزفون در میان ابزار‌های‌هوشمند قابل حمل، بروزرسانی جدید و به بیان بهتر یکی از بزرگ‌ترین بروزرسانی‌های خود برای ویندوزفون را منتشر ساخت. این سیستم‌عامل با قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدیدی همراه شده است که در ادامه به شماری از پررنگ‌ترین و محسوس‌ترین این ویژگی‌ها اشاره خواهیم کرد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

ویژگی‌هایی که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد، شامل مواردی می‌شوند که کاربران در زمان استفاده از ویندوزفون خود این ویژگی‌ها و تغییرات را به چشم خود دیده و تغییرات ایجاد شده را احساس خواهند کرد. مایکروسافت در آخرین نسخه از ویندوزفون سنگ تمام گذاشته و تقریبا تمامی ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی را که کاربران انتظار داشتند را در این سیستم‌عامل گنجانده است. از جمله‌ی آن می‌توان به دستیار هوشمند کورتانا و مرکز اعلانیه‌ها با نام Action Center اشاره کرد.

کورتانا با هدف تبدیل شدن به یک دستیار شخصی در ویندوزفون 8.1 توسعه داده شده است. این دستیار صوتی قادر است تا در صورت یافتن اجازه‌ی دسترسی، به ایمیل‌ها و مکان‌ کاربران، از این داده‌ها برای یادگیری الگوی رفتاری کاربر استفاده کند. لازم‌به ذکر است که نسخه‌ی کنونی در قالب بتا عرضه شده است و هنوز باید منتظر تکمیل و نهایی شدن قابلیت‌های دستیارصوتی کورتانا باشیم.

مرکز اعلانیه‌ها یا همان Action Center نیز جزو قابلیت‌هایی بود که کاربران بی‌صبرانه در انتظار عرضه‌ی رسمی آن بودند و از طریق آن کاربران قادرند تا به تمامی اعلانیه‌های موجود در سیستم از طریق یک محل واحد دسترسی داشته باشند. هرچند کلیات مفهوم بکار گرفته شده شبیه به ساختار این بخش در اندروید و iOS‌ است، اما در جزئیات و نحوه‌ی اطلاع رسانی تفاوت‌هایی در این سیستم وجود دارد.

علاوه بر موارد ذکر شده، ویندوزفون 8.1 قابلیت تنظیم ظاهر سیستم‌عامل را بیش از پیش در اختیار کاربران قرار داده است که از جمله‌ی آن می‌توان به امکان تنظیم تصویر پس‌زمینه برای منوی مترو اشاره کرد. شاید بهترین توصیف برای نحوه‌ی کارکرد این بخش، تشبیه آن به تابلوهای چند تکه باشد که تصویر واحدی را در قالب چند تابلو به نمایش می‌گذارند. قابلیت تنظیم تصویر پس‌زمینه در ویندوزفون نیز چنین رویکردی داشته و تصویر پس‌زمینه در قالب کاشی‌های متعدد نمایش داده می‌شود. همچنین نباید صفحه‌‌ی قفل و کاشی‌های زنده را نیز از یاد برد.

در ادامه به بررسی 8+1 قابلیت جدید ویندوزفون 8.1 با یاری گرفتن از تصویر خواهیم پرداخت.

1. مرکز اعلانیه‌ها یا Action Center با امکان دسترسی از طریق کشیدن انگشت از بالا به پایین

ActionCenter

2. دستیار صوتی کورتانا

Cortana

3. تصویر پس‌زمینه‌ی صفحه‌ی استارت

wp81BackGround

4. صفحه‌ی قفل کاملا بازبینی شده با قابلیت شخصی‌سازی بالا توسط توسعه‌دهندگان

lockscreen

5. امکان انجام تنظیمات بیشتر، اضافه کردن ستون‌های قرارگیری کاشی‌ها

Live-Tiles

6. پشتیبانی از کلیدهای روی صفحه‌ی نمایش

onscreenbuttons

7. امکانات و ویژگی‌های جدید برای دوربین

Camera

8. قابلیت تایپ روی کیبرد با استفاده از ژست‌های حرکتی که سرعت تایپ را به شدت افزایش می‌دهد

Wordflowkeyboard

8+1. اینترنت اکسپلورر 11 به‌همراه ویژگی‌های چون ذخیره‌ی گذرواژه‌ها، امکان نمایش تب‌ها در قالب نمایش پنجره‌ها بصورت چند وظیفه‌گی و پشتیبانی از HTML5 برای یوتیوب

InternetExplorer11

نظر شما در باره نسخه جدید ویندوز فون چیست؟ آیا سرعت گسترش و توسعه‌ی اکوسیستم ویندوزفون را افزودن چنین قابلیت‌هایی افزایش خواهد یافت؟ آیا ویندوزفون 8.1 کلید موفقیت مایکروسافت در دنیای ابزار‌های قابل حمل است؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات