اینتل تراشه‌ی ۶۴ بیتی Braswell را با لیتوگرافی 14 نانومتری برای استفاده در ابزار‌های اندرویدی و کروم‌بروک‌ها معرفی کرد

پنج‌شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۹
مطالعه 1 دقیقه
در جریان برگزاری فروم توسعه‌دهندگان اینتل که در شن‌ژن چین برگزار می‌شود، این کمپانی بزرگ پرده از تراشه‌ی جدید خود که مبتنی بر لیتوگرافی 14 نانومتری است، پرده برداشت. براساس اطلاعات ارائه شده در این نشست، اینتل این تراشه را جایگزین پردازنده‌های بی‌تریل مبتنی بر لیتوگرافی 22 نانومتری خود خواهد کرد.
تبلیغات

این تراشه‌ی جدید Braswell نام گرفته است و هدف اینتل از عرضه‌ی آن به بازار، همراه ساختن آن با ابزار‌های ارزان‌قیمت اندرویدی و همچنین ابزار‌های مجهز به سیستم‌عامل کروم است. اینتل محصولات رده بالای بازار را نیز از یاد نبرده است و همانطور که می‌دانید، این کمپانی تراشه‌های Broadwell را شهریور ماه گذشته معرفی کرد که این تراشه‌ها نیز مبتنی بر لیتوگرافی 14 نانومتری بوده و قادر به انجام پردازش‌های 64 بیتی هستند. برادول (Broadwell) در واقع جایگزین هسول (Haswell) و برسول (Brasewell) جایگزین Bay Trail می‌شود. براساس آخریم شنیده‌ها، عرضه‌ی این تراشه‌ها به تعویق افتاده است و باید برای تجربه‌ی کار با آن‌ها تا نیمه‌ی دوم سال جاری میلادی به انتظار بنشینیم.

Broadwell

انتظار می‌رود تراشه‌های Brasewell در تبلت‌های ویندوزی و اندرویدی و همچنین لپ‌تاپ‌های ارزان قیمت کروم مورد استفاده قرار گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات