اسکایپ سرویس چت ویدیویی گروهی را برای برخی پلتفرم‌ها رایگان کرد و بقیه نیز در آینده‌ی نزدیک رایگان می‌شوند

سه‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۷
مطالعه 2 دقیقه
یکی از ویژگی‌های سرویس‌های چت و گفت‌وگو، چت ویدیویی است که ممکن است به صورت گروهی انجام شود. در حال حاضر برخی سرویس‌ها مثل هنگ‌اوتس گوگل، سرویس چت گروهی به صورت ویدیویی را رایگان ارائه می‌کنند؛ ولیکن برخی رقبای بزرگ هنوز هم این نوع چت را به صورت رایگان ارائه نکرده‌اند. اسکایپ یکی از این سرویس‌هاست که از امروز چت ویدیویی گروهی را روی چند پلتفرم به صورت رایگان ارائه می‌کند. در ادامه‌ی به جزئیات این خبر می‌پردازیم.
تبلیغات

Skype یکی از سرویس‌های محبوب چت است و ویژگی چت ویدیویی گروهی یا GVC در آن، تا به حال به شکل رایگان قابل استفاده نبود. از امروز کاربران ویندوز، OS X و کنسول بازی Xbox One می‌توانند به صورت رایگان به چت ویدیویی گروهی بپردازند. اسکایپ اعلام کرده که در آینده‌ی نزدیک بقیه‌ی پلتفرم‌ها هم به صورت رایگان می‌توانند از این قابلیت بهره‌مند شوند.

Philips Snalune مدیر بخش بازاریابی محصولات مصرف‌کننده در اسکایپ به این موضوع اشاره کرده که به زودی اپلیکیشن اسکایپ برای واسط گرافیکی ویندوز 8 یا همان مترو، ویندوز‌فون، اندروید و iOS هم از چت ویدیویی گروهی به صورت رایگان بهره‌مند می‌شوند؛ ولیکن تاریخ مشخصی را ذکر نکرده است.

skype-free-gvc-1

در مورد تعداد کاربران چت ویدیویی گروهی اسکایپ، آماری در دست نیست؛ ولیکن تاکنون برای استفاده از آن حداقل یکی از کاربران مجبور بود حساب کاربری Premium که هزینه‌ی یک روز آن 4.99 دلار و هزینه‌ی یک ماه آن 8.99 دلار است را تهیه کند.

روی دسکتاپ‌ها و مک‌ها می‌توان چت ویدیویی را با حداکثر 10 کاربر انجام داد؛ در کنسول ایکس‌باکس وان، این تعداد به 4 کنسول محدود می‌شود. در مورد سایر پلتفرم‌ها عددی اعلام نشده؛ اما کمترین تعداد کاربران طبیعتاً 3 نفر به بالا خواهد بود.

فیلیپ اسنالون در مورد تاریخ اعلام این خبر می‌گوید:

اسکایپ می‌خواهد بهترین تجربه‌ی ارتباطی را ارائه کند. تقاضا برای چت ویدیویی گروهی بسیار زیاد بوده به همین علت در قدم بعدی توسعه‌ی اسکایپ، تصمیم گرفتیم طبق تقاضای کاربران، GVC را به صورت رایگان ارایه کنیم.

از او در موردگوگل هنگ‌اوت و ارائه‌ی رایگان GVC در سال‌های اخیر سؤال شده که آیا در این تصمیم‌گیری اثری داشته یا نه. فیلیپس تنها پاسخ داده که این تصمیم بر اساس خواسته‌ی کاربران اتخاذ شده است.

لازم به ذکر است اسکایپ که مدتی است مایملک کمپانی مایکروسافت محسوب می‌شود، تاکنون سرویس چت ویدیویی دو نفره را ارائه می‌کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات