اپل نسخه جدید مک‌بوک ایر را با 100 دلار قیمت پایین‌تر و پردازنده قوی‌تر روانه بازار کرد

سه‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
اگر منتظر بروزرسانی مک‌بوک ایر اپل بودید، می‌توانید نفس راحتی بکشید، چرا که اپل با اعمال تغییراتی جزئی در سخت‌افزار این محصول و البته کاهش قیمت صد دلاری آن، اولترابوک خود را بروز کرده است.
تبلیغات

مک‌بوک ایر جدید با مدل سال گذشته تفاوت چندانی ندارد: 4 گیگابایت رم، 128 یا 256 گیگابایت حافظه فلش، نمایشگر 1440 در 900 پیکسل، گرافیک مجتمع HD 5000 اینتل و یک بدنه باریک و زیبا که دست نخورده باقی‌مانده است. دور بدنه دستگاه نیز درگاه‌های تاندربولت و USB 3.0 و یک کارت‌خوان SDXC مشاهده می‌گردند.

البته اپل پردازنده این لپ‌تاپ را ارتقا داده است. همچنان تراشه به کار رفته در این دستگاه همان جدیدترین تراشه اینتل، یعنی هسول است؛ ولی مک‌بوک ایر 2014 از یک پردازنده Core i5 با فرکانس کلاک 1.4 گیگاهرتز بهره می‌برد. این بدان معنا است که اولترابوک‌های سری جدید اپل اندکی و فقط اندکی از نسخه سال گذشته آن با فرکانس 1.3 گیگاهرتز قدرت پردازی بالاتری در حالت استفاده معمولی دارند. همان طور که می‌دانید پردازنده‌های جدید اینتل مجهز به فناوری Turbo Boost هستند که در هنگام نیاز فرکانس کلاک را بالا می‌برد تا بتوان توان پردازشی بیشتری از آنها گرفت. پردازنده مک‌بوک ایر جدید در حالت Turbo Boost تا فرکانس 2.7 گیگاهرتز اورکلاک می‌شود، در حالی که این مقدار در نسخه قبلی به 2.6 گیگاهرتز محدود می‌شد.

اما شاید مهم‌ترین تغییر به وجود آمده در نسخه جدید مربوط به قیمت دستگاه باشد. مک‌بوک ایرهای جدید نسبت به نسخه قبلی 100 دلار ارزان‌تر (در بریتانیا 100 پوند ارزان‌تر) ارائه می‌شوند.

اگر منتظر نمایشگر رتینا یا افزایش عمر باتری دستگاه بودید باید بگوییم که اپل فعلا ترجیح داده در این زمینه‌ها تغییری را ایجاد نکند.

نظر شما درباره این دستگاه چیست؟ آیا کاهش قیمت 100 دلاری باعث افزایش بیش از پیش مشتریان اولترابوک اپل می‌شود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات