مایکروسافت و کمک یک میلیارد دلاری به مدارس ایالات متحده برای خرید PC

سه‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی مایکروسافت در راستای برنامه‌های خیرخواهانه خود برای کمک به وضعیت آموزش در آمریکا و سایر نقاط دنیا، برنامه جدیدی را دنبال می‌کند که طی آن به مدارس پول نقد پرداخت می‌کند تا آنها برای مدارسشان پی‌سی‌های ویندوزی تهیه کنند.
تبلیغات

خیریه‌های مایکروسافت در زمینه آموزش فقط به پشتیبانی از برنامه آموزش ConnectED کاخ سفید که در آن برای سیستم عامل ویندوز تخفیف‌های ویژه‌ای می‌دهد، محدود نمی‌گردد. مایکروسافت در اقدام جدید عام‌المنفعه خود به مدارس ایالات متحده آمریکا پول نقد مورد نیازشان برای خرید PC را پرداخت می‌کند. غول ردموندی مبلغ یک میلیارد دلار را برای این کار در نظر گرفته تا مطمئن شود دانش‌آموزان آمریکایی به امکانات لازم برای ورود به دنیای آنلاین و فراگیری مهارت‌های حوزه تکنولوژی دسترسی دارند.

این اقدام خیریه در حالی صورت می‌پذیرد که مایکروسافت برنامه قیمت‌گذاری جدیدی را در پیش گرفته تا پی‌سی‌ها با قیمت معقول‌تری به فروش برسند. مثلا اخیرا سیستم‌های ویندوزی با قیمت زیر 300 دلار از سوی ایسر، ایسوس، دل، فوجیتسو، اچ‌پی، لنوو، پاناسونیک و توشیبا راهی بازار شده است.

مایکروسافت از این که اقدامات خیرخواهانه‌اش منجر به نوعی تبلیغ و بازاریابی برای این کمپانی شود، خوشحال می‌گردد. مسئول بخش آموزش این کمپانی، کامرون اوانس به CNET گفته که با این اقدام امیدواریم تا کودکانی که امروز با ویندوز کار می کنند، در آینده نیز به طرفداران این سیستم عامل و اکوسیستم مایکروسافت تبدیل شوند. البته وی در ادامه سخنانش گفت که هر گونه هدف تجاری از این اقدام در رده‌های بعدی اولویت‌ها قرار گرفته و هدف اصلی مایکروسافت کمک به بهبود کیفیت آموزش در آمریکا است.

چنین اقداماتی می‌تواند فاصله بین کودکان این کشور در یادگیری مهارت‌های آنلاین را کاهش داده و به دانش‌آموزان قشر محروم‌تر این امکان را بدهد تا با فناوری‌های نو و دنیای آنلاین بیشتر آشنا گردند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات