بوش به دنبال ارایه آشپزخانه هوشمند و برقراری ارتباط بین تک‌تک لوازم خانه است

دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۸
مطالعه 2 دقیقه
پیش از این بوش از سیستم‌هوشمند HomeConnect خود رونمایی کرده بود، اما در آن زمان این سیستم تنها قادر به روشن و خاموش کردن برخی از لوازم خانه ساخت زیمنس-بوش بود. اما حالا به نظر می‌رسد که این کمپانی در تلاش است تا تمام لوازم خانگی متصل به اینترنت را تحت کنترل خود بگیرد.
تبلیغات

بوش در رویدادی که در ترکیه برگزار نمود، از برنامه خود برای پلتفرم HomeConnect پرده برداشت. این پلتفرم قرار است تا کنترل کلیه لوازم آشپزخانه شما را بصورت یکجا در اختیار بگیرد و اصلا مهم نیست که این لوازم خانگی توسط چه کمپانی تولید شده باشند.

این سیستم در حال حاضر تنها قادر به روشن و خاموش کردن لوازم خانگی و ارایه هشدارهای مربوط به مشکلات به وجود آمده در هنگام کار این ابزارها است. همچنین هنوز مشخص نیست که آیا دیگر تولیدکنندگان لوازم خانگی نیز با زیمنس و بوش برای ایجاد یک خانه هوشمند همکاری خواهند کرد یا خیر. ممکن است تولیدکنندگان لوازم خانگی راه حل مشابه‌ای را تنها برای کاربران خود ارایه کنند و از این رو امکان اتصال ابزارهای خود به پلتفرم HomeConnect بوش-زیمنس را ندهند. براساس تحقیقاتی که بوش انجام داده است برخلاف تجارت ابزارهای موبایل، کاربران لوازم خانگی، محصولات خود را از برندهای مختلف تهیه می‌کنند و از این رو تولیدکنندگان فعال در این حوزه برای ارایه یک سرویس هوشمند خانگی باید بایکدیگر همکاری کنند.

بوش همچنین اعلام نموده که سیستم HomeConnect از پلتفرم‌ iOS پشتیبانی می‌کند و تا سال ۲۰۱۵ پشتیبانی از ابزارهای اندرویدی نیز اضافه می‌شود.

بوش تنها کمپانی نیست که در زمینه ارایه سرویس‌ خانه هوشمند فعالیت می‌کند. کمپانی‌های مطرح دنیا از جمله سامسونگ و ال‌جی نیز در این زمینه فعال هستند و هر کدام راه‌حل های خاص خود را دارند. اما شاید فعال‌ترین شرکت در این حوزه کوالکام باشد که سیستم اختصاصی خود را با نام Connected SmartHome در CES 2014 رونمایی کرد. اگر تمایل دارید تا با پلتفرم خانه هوشمند کوالکام بیشتر آشنا شوید به مقاله اختصاصی زومیت از غرفه کوالکام در CES 2014 مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات