با استفاده از الگوریتم توسعه‌داده شده توسط متخصصان MIT، میزان محبوبیت تصویر خود را بسنجید

دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
در صورتی که یکی از علاقمندان به اشتراک تصاویر در شبکه‌های اجتماعی باشید، از این‌رو اینستگرام جایگاه ویژه‌ای برای شما دارد. یکی از عادات و دل‌مشغولی‌های افراد علاقمند به شبکه‌های اجتماعی و مخصوصاً اینستگرام، مشاهده‌ی بازخوردها و در واقع تعداد لایک‌هایی است که یک تصویر از آن خود می‌کند. حال متخصصان در دانشگاه انستیتو فناوری ماساچوست، معیارهای بالا‌رفتن محبوبیت یک تصویر را استخراج کرده‌اند که یقیناً می‌تواند برای علاقمندان بسیار کاربردی باشد.
تبلیغات

Aditya Khosla یکی از دانشجویان دکترای دانشگاه MIT، الگوریتمی را توسعه داده است که با استفاده از آن می‌توان محبوبیت یک تصویر را پیش‌بینی کرد. این الگوریتم با استفاده از بررسی 2.3 میلیون تصویر موجود در فلیکر و استخراج فاکتورهای محبوبیت آن‌ها توسعه داده شده است.

خُسلا مدعی شده است که قادر است تا با استفاده از الگوریتم توسعه‌ داده شده، پیش از انتشار، میزان بازدیدهای به عمل آمده از تصویر را پیش بینی نماید. این الگوریتم فاکتورهایی همچون میزان دنبال‌کنندگان کاربر مورد نظر، تعداد تگ‌های موجود روی تصویر و تیتر انتخاب شده برای تصویر را در نظر گرفته و این عوامل را با داده‌هایی چون رنگ تصویر و داد‌های مربوط به تصویر ترکیب کرده و محبوبیت آن را پیش‌بینی می‌نماید.

برای سنجش میزان محبوبیت تصاویر خود می‌توانید به این ابزار از طریق وب‌سایت خُسلا دسترسی پیدا کنید که با پردازش تصویر آپلود شده توسط کاربر، میزان محبوبیت آن را سنجیده و امتیازی بین یک تا ده را به این تصویر اختصاص می‌دهد. براساس سخنان خُسلا، این الگوریتم میانگین تعداد بازدیدهای انجام شده از این تصویر را بصورت روزانه پیش‌بینی می‌نماید. برای مثال در صورتی که یک تصویر عدد ۵ را به خود اختصاص دهد، این بدین معنا است که این تصویر بصورت روزانه توسط دو به توان پنج کاربر بازدید خواهد شد که برابر عدد ۳۲ است.

خُسلا به این الگوریتم اکتفا نکرده و در پی آن است تا با شناسایی نقاط ضعف تصویر، راهکارهایی برای ترمیم و تقویت فاکتورهای است که محبوبیت آن را افزایش می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات