اپل، رتبه‌ی‌ اول کمپانی‌ها در رده‌بندی رضایتمندی کاربران گوشی‌هوشمند در امریکا را از آن خود کرده است

یک‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۹
مطالعه 3 دقیقه
مؤسسه‌ی J.D.Powers در فاصله‌ی هر چند سال، با یک بررسی از مشترکین و کاربران تلفن‌های‌هوشمند در ایالات متحده، میزان رضایت‌مندی کاربران از برندهای مختلف را مورد سنجش قرار می‌دهد که آخرین تحقیق انجام شده به سال 2011 باز می‌گردد. در فاصله‌ی 3 سال از انجام این تحقیق نتایج جالبی به‌دست آمده است؛ بطوریکه اپل با پشت سر نهادن سامسونگ، در تمامی اپراتورهای مخابراتی فعال در ایالات متحده رتبه‌ی اول را از آن خود کرده است.
تبلیغات

سامسونگ در رتبه‌بندی انجام شده برای هر چهار اپراتور AT&T، Verizon، Sprint و T-Mobile بالاتر از متوسط و پشت سر اپل قرار گرفته است. اچ‌تی‌سی فقط در اپرتور Verizon قادر به کسب امتیازی بلای متوسط بوده است؛ هرچند شاید در صورتی که این نظرسنجی پس از عرضه‌ی اچ‌تی‌سی وان جدید توسط تمامی اپراتورها به انجام می‌رسید، اچ‌تی‌سی نتایج بهتری را کسب می‌کرد. موتورولا نیز نتایج درخشانی کسب نکرده است و در رتبه‌بندی انجام‌شده، رتبه‌ی آخر را برای دو اپراتور از چهار اپراتور از آن خود کرده است. ال‌جی و نوکیا نیز نتایج خوبی به دست نیاورده‌اند.

این تحقیق جزئیاتی را در مورد ابزارهای موجود در بازار برای هر یک از کمپانی‌ها ارائه نکرده است.

JDPowerInt1

در میان اپراتور‌های مخابراتی نیز AT&T با به‌دست آوردن 844 امتیاز از مجموع 1000 امتیاز ممکن، رتبه‌ی اول را از آن خود کرده است. رتبه‌های بعدی از آن کمپانی‌ ورایزون (829/1000)، اسپرینت (839/1000) و تی-موبایل (835/1000) است.

JDPowerInt2

کاربران تلفن‌های‌هوشمند قیمت محصولات خریداری شده را به‌عنوان اصلی‌ترین فاکتور در انتخاب یک محصول عنوان کرده‌اند. 21 درصد از جامعه‌ی آماری اعلام کرده‌اند که قیمت مهم ترین فاکتور در خرید تلفن‌هوشمند است. در سال 2011 تنها 13 درصد از کاربران قیمت را به‌عنوان فاکتوری اساسی برای خرید تلفن‌هوشمند مطرح کرده بودند. میانگین قیمت‌های تلفن‌های‌هوشمندی که خریداری شده، در مقایسه با سال 2011 شاهد افزایش بوده است؛ بطوریکه میانگین تلفن‌های‌هوشمند خریداری شده از 174 دلار به 202 دلار افزایش یافته است. تعداد کاربرانی که با تخفیف، تلفن‌هوشمند خود را خریداری کرده‌اند نیز کاهش یافته است؛ بطوریکه این تعداد از 60 درصد در سال 2011 به 52 درصد در سال جاری رسیده است.

مشخصات فنی و ویژگی‌های تلفن‌های‌هوشمند نیز از جمله‌ی فاکتورهای مهم در خرید تلفن‌های‌هوشمند است؛ هرچند نظر کاربران در مورد این فاکتور در عرض سه سال تغییر یافته؛ بطوریکه اهمیت آن از 57 درصد به 35 درصد کاهش یافته است. لازم به ذکر است که میزان رضایت افرادی که تلفن‌هوشمند خود را با توجه به مشخصات فنی انتخاب کرده‌اند بیش از کاربرانی است که محصول مورد نظر خود را با در نظر گرفتن قیمت خریداری نموده‌اند.

کاربران مورد سؤال، به ترتیب تمایل بیشتری به تعبیه امکاناتی چون سیستم صوتی هوشمند، سنسورهای سنجش دما، صدا و حالت کاربر دارند. همچنین شناسایی از روی چهره و استفاده از داده‌های بیومتریک برای حفظ امنیت تلفن‌هوشمند نیز در رتبه‌های بعدی قرار گرفته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات