ای‌ام‌دی و توشیبا برای تولید داریو SSD تیم شدند

یک‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
شایعه شده که توشیبا و ای‌ام‌دی تلاش هستند تا همکاری تازه‌ای را در راستای تولید حافظه‌های SSD آغاز کنند و با بکارگیری دانش فنی و توان تولیدی یکدیگر، حضور قدرتمندی را در این بازار رو به رشد، رقم بزنند.
تبلیغات

ای‌ام‌دی در سال ۲۰۱۱ تولید حافظه‌های مورد نیاز در کارت‌گرافیک‌های Radeon را خود بر عهده گرفت و از این رو تولید حافظه‌های SSD می‌تواند گام دوم این کمپانی در ورود قدرتمند در بازار حافظه‌ها باشد.

گزارش‌های غیر رسمی نشان می‌دهند که AMD از کنترلر ساخت OCZ در درایوهای SSD خود بهره خواهد برد. احتمالاً این کنترلرها جزء سری ‌Barefoot خواهند بود و حافظه NAND نیز توسط توشیبا و براساس لیتوگرافی ۱۹ نانومتری تولید خواهد شد.

انتظار می‌رود AMD به زودی از درایوهای SSD خود با قیمت رقابتی رونمایی کند. این حافظه‌ها در دو سایز ۱۲۰ و ۲۴۰ گیگابایت عرضه خواهند شد؛ اما هنوز مشخصات مربوط به این درایوها از جمله حداکثر سرعت انتقال اطلاعات در آن‌ها مشخص نشده است. باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا درایوهای SSD ساخت AMD از نظر سرعت و دوام در سطح بهترین درایوهای SSD که توسط اینتل و سامسونگ تولید می‌شوند، قرار خواهند گرفت یا خیر. ممکن است AMD به جای تمرکز بر روی سرعت، روی قیمت ارزان و ظرفیت بالای درایوهای SSD خود تمرکز کند.

اگر به خاطر داشته باشید، توشیبا چندی پیش کمپانی OCZ را تصرف کرد تا قدرت تولید حافظه‌های NAND خود را افزایش دهد. توشیبا به تولید درایوهای SSD تحت برند OCZ ادامه می‌دهد و در این درایوها از NAND ساخت خود بهره می‌برد. به این ترتیب این کمپانی فناوری‌های بدست آورده از OCZ را با داشته‌های خود ترکیب کرده‌ است تا داریوهای قوی‌تری را روانه بازار کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات