اپل کلید Power آیفون‌های 5 معیوب را بصورت رایگان تعویض می‌کند

شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۲
مطالعه 2 دقیقه
اپل روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که کلید Power آیفون‌های 5 را که اخیراً با مشکلاتی روبرو شده‌اند، بصورت رایگان تعویض خواهد کرد. کاربران می‌توانند با وارد‌کردن شماره‌ی سریال تلفن‌هوشمند خود در صفحه‌ی پشتیبانی وب‌سایت اپل، از این امر آگاه گردند که آیا تلفن‌هوشمند آن‌ها نیاز به تعمیر دارد یا خیر؛ هرچند همچون همیشه باید کاربران ایرانی را از این امر منفک دانست.
تبلیغات

براساس بیانیه‌ای اپل، مشکل به‌وجود آمده تنها بخش اندکی از آیفون‌های 5 را در بر می‌گیرد. این مشکل دربرخی از نمونه‌های آیفون 5 رؤیت شده؛ بطوریکه براساس گزارش کاربران در برخی از نسخه‌ها شاهد بروز مشکلاتی در زمان Sleep-Wake یا On-Off کردن تلفن‌هوشمند هستیم. کلید Power در برخی از مواقع وظیفه‌ی خود را انجام داده و در برخی مواقع بصورت کامل از کار می‌افتد.

هرچند اینگونه اقدامات از جانب اپل کم سابقه است، اما این کمپانی پیش‌تر نیز در موارد معدودی اقدام به برطرف‌کردن مشکلات موجود در ابزار‌های خود کرده است. زمانی که اپل در سال 2010 آیفون 4 را روانه‌ی بازار کرد، بسیاری از کاربران از مشکلات پیش آمده در مورد آنتن‌دهی این تلفن‌هوشمند اظهار نارضایتی کردند، که اپل با عرضه‌ی قاب‌های رایگان سعی در کاهش فشارها و انتقادات وارد شده داشت. این کمپانی‌ مهر ماه سال گذشته شماری از مک‌بوک ایرهای خود را به‌دلیل ایراد در حافظه‌ی فلش فراخوانی کرد.اپل در سال 2011 نیز فراخوانی مبنی برتعویض آداپتورهای MagSafe مک‌بوک‌های خود منتشر کرد.

اپل تعویض کلید معیوب آیفون 5‌ را از روز جمعه در ایالات متحده آغاز کرده است؛ در حالی که در سایر کشورها از 12 اردیبهشت ماه انجام خواهد شد. کاربران می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های رسمی اپل یا نمایندگان فروش تلفن‌هوشمند خود را تعمیر نمایند. همچنین امکان ارسال پستی نیز پیش‌بینی شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات