گیگابایت کامل‌ترین رده از مادربوردهای سری 9 را روانه بازار ایران خواهد کرد

شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۱
مطالعه 2 دقیقه
شرکت گیگابایت از مادربوردهای سری 9 خود رونمایی کرد و برخی خصوصیات آنها را معرفی کرد. از جمله اطلاعات منتشر شده می توان به قرار گیری این مادربوردها در سه دسته Gaming، Overclocking و Ultra Durable اشاره کرد که هرکدام از آنها قابلیت های منحصر به فردی دارند و برای کاربری های خاصی درنظر گرفته شده اند.
تبلیغات

طبق اعلام گیگابایت، این شرکت برای شروع کار 13 مدل مادربورد روانه بازارهای جهانی و کشور ما خواهد کرد که چهار مدل در رده Gaming، یک مدل در رده OC و مابقی در رده UD قرار خواهند گرفت. نکته قابل توجه این است که محصولات قرار گرفته در هر دسته از لحاظ امکانات شبیه به یکدیگر می باشند اما در سطوح قیمتی متفاوتی ارائه می‌گردند. برای مثال تمامی مادربوردهای رده Gaming از امکاناتی مانند پشتیبانی از اتصال چند کارت گرافیک، قابلیت های صوتی پیشرفته، شبکه قدرتمند و درگاه‌های خروجی متعدد برخوردار هستند اما بازه قیمتی آنها از حدود 350 هزار تومان تا یک میلیون و دویست هزار تومان خواهد بود. به این ترتیب کاربران بر اساس نوع نیاز و میزان بودجه خود می توانند انتخاب کنند.

از دیگر قابلیت‌های تمامی مادربوردهای سری 9 گیگابایت می‌توان به پشتیبانی از نسل جدید درگاه‌های SATA تحت عنوان SATA Express و SATA M.2 اشاره کرد. این درگاه‌ها قابلیت انتقال اطلاعات با سرعت 10 گیگابیت در ثانیه را دارند.

بر طبق عکس ها و اطلاعات منتشر شده می توان این‌گونه براشت کرد که برخی از مادربوردهای نسل جدید گیگابایت تحت عنوان سری Black Edition و با پسوند BK منتشر خواهند شد. این مادربوردها به منظور آزمایش پایداری و دوام، تحت تست های سنگین و طولانی مدتی قرار می گیرند. این تست ها تا کنون تنها برای مادربوردهای سرور مورد استفاده قرار می‌گرفته است. به زودی اطلاعات بیشتری از سری Black Edition گیگابایت منتشر خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات