وداع با یار وفادار قدیمی؛ نوکیا رسما به زیر پرچم مایکروسافت رفت

جمعه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۱
مطالعه 2 دقیقه
همانطور که انتظار می‌رفت، بالاخره تجارت ابزار‌ها و سرویس‌های کمپانی نوکیا امروز رسماً به مایکروسافت پیوست. تاریخ این اقدام از هفته‌ی پیش مشخص شده بود و دو کمپانی بالاخره پس از امضای توافق‌نامه در ماه سپتامیر سال 2013 این قرارداد را نهایی کردند.
تبلیغات

براساس اطلاعات منتشر شده، ردموندی‌ها با پرداخت 7.2 میلیارد دلار، بخش سرویس‌ها و ابزار‌های نوکیا را به زیر پرچم خود بردند، اما براساس گمانه‌زنی‌های انجام شده، کارشناسان انتظار دارند تا این مبلغ به‌موجب درآمدهای حاصل به 7.5 میلیارد دلار رسیده باشد.

نوکیا پیش از امضای قرارداد مورد نظر به‌منظور فعالیت در زیر پرچم ردموندی‌ها نیز به‌عنوان متحد مایکروسافت شناخته می‌شد، گواه این مدعی نیز ارائه‌ی طیف وسیعی از تلفن‌های‌هوشمند ویندوزفونی تحت نام لومیا است. نوکیا یا به بیان بهتر بازوی جدید مایکروسافت در حوزه‌ی تولید سخت‌افزار و ابزار‌های‌هوشمند قابل حمل از این پس نیز به تولید و پشتیبانی از تلفن‌های‌ی چون سری آشا و همچنین تلفن‌هوشمند اندرویدی بحث‌برانگیزخود یعنی نوکیا ایکس خواهد پرداخت. اما احتمالا در مورد تلفن‌های‌هوشمند ویندوزفونی باید شاهد تقویت دوچندان این بازو باشیم. در کنفرانس خبری اعلام نهایی شدن این توافق، طرفین اطلاعات جدید مبنی بر برنامه‌های پیش‌رو یا تغییر در سیاست‌ها ارائه نکردند.

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت در کنفرانس خبری در مورد این توافق چنین اظهار نظر کرد:

امروز ما بخش ابزار‌ها و سرویس‌های نوکیا را به‌عنوان عضو جدیدی از کمپانی مایکروسافت پذیرا هستیم. قابلیت‌ها و توانایی‌هایی که نوکیا با خود به مایکروسافت انتقال خواهد داد، منجر به پیشرفت و تسریع پوست اندازی کمپانی ما خواهد شد. ما با کمک عضو جدید خود و همچنین سایر شرکایی که با ما همکاری می‌کنند، تمرکز خود روی عرضه‌ی هر چه سریع‌تر نوآوری‌ها را افزون‌تر کرده و شعار Mobile-First, Cloud First را در جهان پیاده‌سازی خواهیم کرد.

استفن الوپ نیز که پیش‌تر مدیرعامل نوکیا بوده و هم‌اکنون بر صندلی ریاست بخش سخت‌افزاری مایکروسافت تکیه زده است، در سخنانی مشابه این همکاری را راه‌گشا خواند:

با ترکیب مایکروسافت و بخش سرویس‌ها و ابزار‌های نوکیا خانواده‌‌ی مایکروسافت بزرگ‌تر شده و مجموعه‌ی جدید با همگرا کردن شور و اشتیاق و تعهد کاری در ارائه‌ی محصولات جدید با بهره‌گیری از آخرین دستاوردها و فناوری‌های سعی خود را به کار خواهند بست.

علی‌رغم انتشار نامه‌ای محرمانه که نشان از نام تجاری تلفن‌های‌هوشمند تولید شده پس از نهایی شدن توافق نوکیا با مایکروسافت داشت، هنوز اطلاعاتی در مورد برند تلفن‌های‌هوشمند ویندوزفونی تولید شده پس از پیوستن نوکیا به مایکروسافت در دست نیست و طرفین نیز در این مورد سکوت کرده‌اند. نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات