آیا با راه‌یافتن سیری به اپل‌تی‌وی، رؤیای استیو جابز برای کنترل تلویزیون با دستورات صوتی محقق خواهد شد؟

پنج‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۸
مطالعه 2 دقیقه
دستورات صوتی سهولت استفاده از ابزارهای هوشمند را بالا برده است. هم‌اکنون هر سه پلتفرم پرطرفدار موجود در بازارهای ابزار‌های قابل‌حمل دستیار صوتی خود را داشته و درصدد تعمیم این قابلیت کاربردی به سایر تولیدات خود نیز هستند. برای مثال می‌توان از اپل نام برد که درصدد استفاده از سیری در اپل تی‌وی است.
تبلیغات

براساس اطلاعاتی که از بررسی کیت توسعه‌ی iOS 7.1 به دست آمده است، اپل درصدد ایجاد امکان استفاده از سیری در سایر ابزار‌های تولیدی خود، ازجمله ست‌تاپ باکس این کمپانی یعنی اپل تی‌وی است. در مستندات منتشر شده برای توسعه‌دهندگان، از ابزار‌هایی چون آیفون، آیپاد تاچ و آیپد با شماره‌های 1 و 2 یاد شده است. اما در آخرین بروزرسانی انجام شده شاهد اضافه شدن عدد 3 به مجموعه‌ی ابزارهای پشتیبانی کننده از سیری هستیم. این بدیم معنی است که در آینده شاهد استفاده از دستور صوتی در محصول دیگری از این کمپانی نیز خواهیم بود. هرچند احتمال تعلق این عدد به ابزار‌های مختلفی چون ساعت‌هوشمند این کمپانی منتسب به iWatch وجود دارد، اما اپل پیش از این نیز از این عدد برای مشخص‌کردن اپل تی‌وی استفاده کرده است.

ایده‌ی استفاده از دستورات صوتی برای کنترل تلویزیون را پیش‌تر در کتاب زندگی‌نامه‌ی استیو جابز به قلم والترآیزاکسون خوانده بودیم. در این کتاب استیو جابز از ایده‌ی خود برای استفاده از یک ریموت با قابلیت اجرای دستورات صوتی کاربران پرده برداشته بود که از نظر جابز می‌تواند تحول شگرفی را در صنعت تلویزیون ایجاد نماید؛ امری که تاکنون محقق نشده است. ست‌تاپ باکس کنونی اپل فاقد میکروفون است که جزء اصلی‌ترین شروط برای استفاده از سیری است. درصورت استفاده از سیری در اپل‌ تی‌وی، شاید شاهد عرضه‌ی یک ریموت مجهز به میکروفون باشیم که امکان استفاده از سیری را نیز برای کاربران ممکن ساخته است. احتمالاً برخی از شایعات که هم‌اکنون در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، در کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل WWDC 2014 مشخص شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات