اطلاعات مربوط به تلفن آمازون فاش شد: تغییرات اساسی در نحوه ارتباط کاربر با تلفن‌هوشمند

چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
بر هیچ‌کس پوشیده نیست که آمازون در حال ساخت یک تلفن هوشمند اختصاصی است. حال امروز BGR گزارش نموده که غول خرده فروشی دنیا در تلاش است تا روش تازه‌ای را برای کنترل تلفن ابداع کند، روشی که در آن دیگر نیازی به لمس صفحه و کشیدن انگشت بر روی صفحه نیست. اگر برای شما هم جالب است تا بدانید آمازون چه روشی را برای کنترل تلفن در نظر گرفته، در ادامه مطلب با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

گفته می‌شود اولین تلفن آمازون که احتمالا کیندل فون نام‌گذاری خواهد شد از یک صفحه نمایش ۴.۷ اینچی به همراه ۴ دوربین مادون-قرمز در قسمت جلوی دستگاه بهره می‌برد که با مجموعه‌ای از سنسورها، حرکت سر و گردن کاربر را دنبال می‌کنند. پیش از این نیز شایعه شده بود که تلفن هوشمند آمازون از چند دوربین بهره خواهد بود، اما در آن زمان تصور می‌شد که این تلفن قرار است افکت‌های سه بعدی را فعال کند. حال متوجه شده‌ایم که آمازون قصد دارد تا تحولی در نحوه‌ی استفاده از تلفن هوشمند ایجاد کند.

در واقع ترکیب ۴ دوربین با سنسورهای خاص و نرم‌افزار اختصاصی باعث می‌شوند تا تلفن را تنها با چرخاندن به جهات مختلف کنترل کنید. گفته می‌شود آمازون قصد دارد تمام منوها را در اپلیکیشن‌ها حذف نماید و کاربر برای وارد شدن به منوها و کنترل آن تنها کافی است تلفن خود را به سمت راست و چپ بچرخاند. وقتی در حال ارسال پیام هستید، تنها کافی است صفحه تلفن را بچرخانید و تصویری از خود را به متن پیام اضافه کنید. در نرم‌افزار آب و هوا، تلفن را به یکی از جهات خم کنید تا جزییات بیشتر مربوط به پیش‌بینی آب و هوا نمایش داده شود.

آمازون این روش را به تمام اپلیکیشن‌ها گسترش داده است؛ مثلا در نرم‌افزار Kindle چرخش تلفن موجب نمایش فهرست کتاب‌ می‌شود و در ایمیل نیز موجب نمایش برچسب‌ها. همچنین می‌توانید زمانی که در حال مشاهده لیست‌ ویدیوها در فروشگاه آمازون هستید، تلفن را کمی خم کنید تا اطلاعات فیلم‌ مورد نظر در IMDB به نمایش درآید. علاوه بر این آمازون قابلیت استخراج متون از تصاویر و تجزیه و تحلیل آن‌ها را دارد به عنوان مثال تلفن جدید آمازون قادر به  تشخیص و ترجمه تابلو‌های خیابان است.

گفته می‌شود آمازون قصد دارد تلفن جدید خود را برای فصل خرید پایان سال آماده عرضه کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات