فبلت جدید اپل با نام اختصاری iPhone Air زودتر از سال 2015 عرضه نخواهد شد

چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
روز گذشته گزارشی در یک مجله تایوانی منتشر شد که قطعا بسیاری از هواداران و علاقه‌مندان به اپل و به خصوص آیفون را ناراحت خواهد کرد. بر اساس این گزارش تولیدکنندگانی که با اپل بر روی ساخت نسخه بزرگتر آیفون کار می‌کنند، با مشکلات بسیاری در مورد تامین قطعات و ساخت باتری مورد استفاده در آیفون در ابعاد فبلت مواجه هستند.
تبلیغات

فبلت جدید اپل که گفته می‌شود مجهز به یک صفحه نمایش 5.5 اینچی است و از نظر ضخامت بسیار نازک خواهد بود، نیازمند یک باتری است که ضخامت آن کمتر از 2 میلی‌متر باشد. لازم به ذکر است که یک باتری گوشی معمولی ضخامتی بین 2.8 تا 2.9 میلی‌متر دارد.

اکنون که سازندگان قطعات توانایی ساخت سلول‌های باتری با چنین ضخامتی را ندارند، پروسه‌ی عرضه‌ی فبلت آیفون تا زمانی که اپل بتواند یک تولیدکننده‌ی مطمئن را پیدا کند به تعویق خواهد افتاد. در حال حاضر سامسونگ و ال‌جی همراه چند تولیدکننده کوچک دیگر به طور همزمان مشغول کار بر روی ساخت باتری مذکور با ضخامت کمتر از 2 میلی‌متر هستند.

بر اساس این گزارش، تامین کنندگان قطعات به طور تلویحی اشاره کرده‌اند که آیفون 5.5 اینچی اپل با نام اختصاصی Apple iPhone Air شناخته می‌شود.

پیش‌تر در دی‌ماه سال گذشته نیز گزارشاتی منتشر شدند که حاکی از این موضوع بودند که اپل مشغول کار کردن بر روی آیفون ایر با ضخامت 6 میلی‌‌متر است. نه تنها گزارشی که دیروز منتشر شده مهر تاییدی بر نام این محصول جدید زده، بلکه تایید می‌کند که اپل مشغول کار بر روی تلفنی است که ضخامت آن به اندازه‌ای کم است که تولیدکنندگان باتری، برای ساخت باتری مخصوص آن با مشکلات عدیده مواجه شده‌اند.

درست همانند گزارشات پیشین، این گزارش نیز خبر خوشی را برای تعدادی ازطرفداران گوشی اپل به همراه ندارد. اما به نظر می‌آید فرایند تولید آیفون ۴.۷ اینچی به‌خوبی در جریان است و لااقل کاربرانی که  منتظر عرضه آیفون با صفحه نمایش بزرگ‌تر هستند می‌تواننداز این امر خشنود باشند. تحلیل‌گران معتقدند اگر اپل امسال محصول مطابق با علاقه کاربران را عرضه نکند قطعا با مشکل مواجه خواهد شد. طبق معمول اپل نیز همچنان از درز اطلاعات بیشتر در مورد آیفونی که قرار است امسال معرفی شود خودداری می‌کند. پس تنها کاری که می‌توان انجام داد صبر کردن تا زمان معرفی این محصول جدید توسط اپل در خردادماه یا شهریور ماه امسال است.

نظر شما در مورد آیفون ایر چیست؟ آیا اپل امسال درخواست کاربران را اجابت می‌کند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات