ویندوزفون 8.1 در زمان محدود انتشار برای توسعه‌دهندگان روی بیش از 1 میلیون تلفن‌هوشمند ویندوزفونی نصب شده است

چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
همانطور که می‌دانید ردموندی‌ها در جریان کنفرانس بیلد ۲۰۱۴ پرده از آخرین نسخه‌ی سیستم‌عامل مخصوص ابزار‌های‌هوشمند خود، یعنی ویندوزفون 8.1 برداشتند. در هفته‌ای که گذشت این نسخه برای استفاده توسط توسعه‌دهندگان منتشر شد، اما کاربران عادی نیز می‌توانستند با یک ثبت نام ساده این نسخه را دانلود و روی تلفن‌هوشمند ویندوزفونی خود مورد استفاده قرار دهند. انتشار آمار و ارقام مربوط به استفاده از این نسخه رکورد خارق‌العاده‌ای را برجای گذارده است که نشان از استقبال از ویندوزفون ۸.۱ حتی پیش از انتشار رسمی آن دارد.
تبلیغات

موسسه‌ی AdDuplex آماری از میزان نصب این نسخه از سیستم‌عامل ویندوزفون منتشر شده است که نشان از نفوذ ویندوزفون 8.1 به میزان 3 درصد دارد. البته باید به این نکته اشاره کرد که امکان دانلود این نسخه برای مدت کوتاهی در دسترس بوده و از این‌رو می‌توان ثبت چنین آماری را خارق‌العاده خواند.

براساس تخمین‌های به‌عمل آمده تعداد تلفن‌های‌هوشمند ویندوزفونی 50 میلیون دستگاه تخمین زده شده است که به‌نظر این رقم با افزایش روبرو گردد. با احتساب 3 درصد از این تعداد تلفن‌هوشمند عدد 1.55 میلیون دستگاه به‌دست می‌آید که نشان از استفاده‌ی این تعداد تلفن‌هوشند از ویندوزفون 8.1 دارد. مطمئناً با وجود فقط چند هزار توسعه‌دهنده‌ی اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های ویندوزفونی می‌توان به این نتیجه رسید که اشتیاق در کاربران برای استفاده از این نسخه بالا است که نوید موفقیت این پلتفرم را می‌دهد.

مطمئنا با عرضه‌ی تلفن‌های‌هوشمند جدیدی چون لومیا 930 و 630 که وارد خانواده محصولات سری لومیا نوکیا خواهد شد، باید شاهد جهش نفوذ تلفن‌های‌هوشمند ویندوزفونی باشیم.

مایکروسافت در سال‌های اخیر به باخورد محصولات و نظرات کاربران اهمیتی ویژه‌ای نشان داده و محصولات خود را منطبق بر خواسته‌های کاربران بهبود داده است که منجر به بالا رفتن محبوبیت و کارایی بالای این محصولات شده است. از جمله‌ی این موارد می‌توان به ویندوز 8.1 و آخرین بروزرسانی آن اشاره کرد. ویندوزفون 8.1 نیز نمونه‌ی بارز این توجه است.

WPPhoneShare

هم‌اکنون لومیا 520 پرفروش‌ترین تلفن‌هوشمد ویندوزفونی است که در برخی از بازارها سهم بالایی را از آن ویندوزفون کرده است. از جمله‌ی سایر تلفن‌های‌هوشمند ویندوزفونی می‌توان به لومیا 920، 625، 620، 720 و 710 اشاره کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات