نسل جدید درگاه تاندربولت اینتل می‌تواند به طور همزمان دو نمایشگر با رزولوشن 4K را تغذیه کند

چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۷
مطالعه 2 دقیقه
شاید اکنون بتوان بهتر متوجه این موضوع شد که استفاده از شش درگاه تاندربولت نسخه 2 در مک پروی جدید اپل چه محاسنی دارد. نسل فعلی این فناوری به ازای هر درگاه می‌تواند تنها یک نمایشگر 4K را تغذیه کند، اما در آینده‌ای نزدیک کامپیوترها مشکلی با این موضوع نخواهند داشت و با محدودیت جدی مواجه نخواهند بود.
تبلیغات

وب‌سایت vr-zone اخیراً یک بخش از پرزنتیشن جدید اینتل را منتشر نموده که در آن اطلاعاتی مربوط به نسل بعدی درگاه تاندربولت دیده می‌شود. در این تصویر اطلاعات تقریبا خوبی از تراشه مورد استفاده در فناوری جدید اینتل رویت می‌شود که نشان می‌دهد هر درگاه تاندربولت جدید که به Alpine Ridge معروف است، پهنای باندی به اندازه 40 گیگابیت در ثانیه دارد که این میزان از پهنای باند می‌تواند به خوبی دو نمایشگر 4K را به طور همزمان تغذیه کند. این موضوع قطعا خبر بسیار خوبی برای افراد حرفه‌ای که کارشان مربوط به عملیات ویدیویی است محسوب می‌گردد که عموماً عادت دارند از چند نمایشگر با رزولوشن و شفافیت بالا برای آزادی عمل خود استفاده نمایند.

آلپاین ریج تنها به منظور نقل و انتقال داده کاربرد ندارد. می‌توان از این درگاه برای شارژ دستگاه‌هایی که به بیش از 100 وات برق احتیاج دارند نیز استفاده کرد. نکته جالب این است که مصرف برق نسل جدید این درگاه یک دوم نسل پیشین است.

intel-thunderbolt-3-leak

مورد دیگری که حائز اهمیت می‌باشد این است که اینتل در طراحی نسل جدید به طور مرتب جای کانکتورها را عوض کرده تا به پهنای باند و تامین برق دلخواه دست یابد. همچنین با استفاداه از آداپتورهای عرضه شده نیز این امکان وجود دارد تا با استفاده از آن‌ها بتوان از نسل‌های پیشین تاندربولت نیز استفاده نمود.

اینتل هنوز به طور رسمی مشخصات آلپاین ریج را تایید ننموده، و هیچ تضمینی وجود ندارد که آن‌چه در تصویر درز کرده از تاندربولت جدید دیده می‌شود با نسخه نهایی یکی باشد؛ اما به هر حال تا همین جا هم مطمئناً نسل جدید این درگاه می‌تواند ابعاد جدیدی را به دنیای فناوری بیافزاید.

در تصویر درز کرده، نسل جدید تاندربولت به همراه پردازنده از خانواده Skylake که یک نسل از نسل بعدی پردازنده سری Broadwell اینتل که به زودی معرفی خواهد شد، دیده می‌شود. بنابراین انتظار می‌رود نسل بعدی درگاه اینتل زود تر از سال 2015 معرفی نگردد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات