گوگل در پرداخت غرامت پتنت‌های اپل به سامسونگ کمک می‌کند

چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۹
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد که مناقشات حقوقی میان اپل و سامسونگ همواره یکی از دغدغه‌های گوگل نیز بوده است. مدارک جدیدی که توسط وکلای اپل در دادگاه میان این کمپانی و سامسونگ فاش شده نشان می‌دهد که گوگل طی ایمیل‌هایی به سامسونگ پیشنهاد داده که در صورت شکست در دادگاه جاری، بخشی از غرامتی که سامسونگ باید به اپل پرداخت کند و برخی از هزینه‌های حقوقی دادگاه را متقبل می‌شود. این پیشنهاد از سوی گوگل در زمینه دو مورد از پنج پتنتی که اپل برای آنها می‌جنگد مطرح شده است.
تبلیغات

جیمز ماکون، وکیل گوگل ضمن تایید این ادعا گفته که کمک گوگل به سامسونگ بخشی از تفاهم‌نامه همکاری بین دو کمپانی در زمینه توسعه اپلیکیشن‌های موبایل است که به سامسونگ اجازه می‌دهد اپلیکیشن‌های تهیه شده توسط گوگل را در دستگاه‌های خود مورد استفاده قرار دهد. وی در ادامه می‌افزاید:

گوگل به خاطر تفاهم‌نامه توزیع و توسعه اپلیکیشن‌های موبایل، ضرورتا باید از سامسونگ حمایت می‌کرده و برای دو مورد از پتنت‌های مورد ادعای اپل این پیشنهاد را به سامسونگ داده است.

اپل به دنبال آن است تا 2.2 میلیارد دلار غرامت به خاطر نقض پتنت‌هایش از سامسونگ دریافت کند و کمپانی کره‌ای نیز به خاطر نقض دو مورد از پتنت‌هایش توسط اپل درخواست مبلغ بسیار کمتری بالغ بر 7 میلیون دلار از اپل را مطرح کرده است.

سامسونگ پیشتر گفته بود که 4 مورد از پتنت‌های مورد ادعای اپل، در سیستم‌عامل اندروید گوگل موجود هستند و از مهندسین خواسته تا در این مورد شهادت دهند. البته قوانین به شکلی است که به کمپانی‌ها این حق را می‌دهد تا از شرکت‌های تولیدکننده محصول، به خاطر نقض پتنت‌های نرم‌افزاری که ممکن است توسط آن کمپانی تولید نشده باشند، شکایت کنند، چرا که در نهایت این کمپانی تولیدکننده است که از امکانات و ویژگی‌های نرم‌افزاری مذکور استفاده می‌نماید.

samsung-google

این اولین باری نیست که گوگل در دعوی‌های حقوقی کمپانی‌های دیگر دخیل می‌شود. اخیرا در مناقشه میان اچ‌تی‌سی و نوکیا نیز گوگل مداخله کرد و به اچ‌تی‌سی وعده کمک‌های مالی داد. به نظر می‌رسد که گوگل از شکایت‌های کمپانی‌های دیگر از سازندگان دستگاه‌های اندرویدی نگران است و می‌خواهد با سیاست‌های حمایتی آنها را در اکوسیستم خود حفظ کند.

جزئیات مربوط به میزان مبلغ پیشنهاد شده توسط گوگل به سامسونگ فاش نشده، ولی مشخصا گوگلی‌ها امیدوارند تا با رای دادگاه به نفع سامسونگ هیچ هزینه‌ای را پرداخت نکنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات